reklama

Kriváň, tentoraz tatranský

Toľko ospevovaný Kriváň, a ja som na ňom ešte nebol. Keď sa to tak zoberie, tak to prevýšenie tatranského Kriváňa oproti Štrbskému plesu nie je ani také, ako je prevýšenie nášho fatranského Veľkého Kriváňa voči Trusalovej alebo Šútovu. Nuž tak som sa vlani naň vybral. Pár dní predtým krásne počasie. Aj v to ráno v Martine krásne, ešte aj v Tatrách nádherne. Ale neboli by to Tatry, aby sa tam dalo spoľahnúť na počasie. Dostal som sa len na rázcestie v Krivánskom žľabe, kde sa stretávajú chodníky zo Štrbského plesa a Troch studničiek, keď sa spustil lejak, a ja som sa vrátil dole.No a tak som sa tam vybral toho roku znovu, reku, je nádherné počasie, tak vydrží a budem sa rozplývať pohľadmi z Kriváňa. V piatok som bol na prechádzke Prosieckou dolinou do Veľkého Borového a dole Kvačanskou dolinou, v sobotu s vnučkami v Turčianskej Štiavničke v krásnom parku a na Teplických serpentínach, no a v nedeľu som sa znova vybral na ten tatranský Kriváň.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (78)
Obrázok blogu

Aj tentoraz počasie v predchádzajúce dni krásne, predpoveď tiež dobrá. Ale zas by to neboli Tatry, aby to nezmenili. Počas výstupu spočiatku nádherne, postupne sa začalo zaťahovať, na vrchole nemastno-neslano, nebolo to to: "Kde oko dovidí". Oko síce dovidelo, ale nie veľmi ďaleko.
*

Obrázok blogu


Sem som sa dostal vlani.
Škoda, že sa teraz nedalo pokračovať odtiaľto.
Musel som si to znova prejsť celé sem od Štrbského plesa.
.

Obrázok blogu


A takto to tam vyzeralo ešte pred dažďom.
Trocha síce mrholilo, ale dážď to celkom nebol.
*
A teraz už tohoročný výstup.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu


Pohľad na Tatry z raňajšieho rýchlika.
.

Obrázok blogu


Ranné Štrbské pleso ako zrkadlo.
.

Obrázok blogu


Pohľad na Solisko od Štrbského plesa.
.

Obrázok blogu


Zurčiaci divoký potôčik s malými vodopádikmi.
.

Obrázok blogu


Z chodníka som si odskočil trochu bokom k malému Jamskému plesu,
tichému a turistami nenavštevovanému.
.

Obrázok blogu


V doline a na druhej strane pekne,
tu sa však začína mračiť.
.

Obrázok blogu


Aj pohľad na západ je ešte pekný.
.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


Vrcholce susedných kopcov sa skrývajú v hmle, ale apoň nemrholí ako vlani.
Je veľmi sparno, pot sa z človeka leje cícerkom, tričko celé mokré, že sa dá žmýkať, keď zastanem, že si oddýchnem, skloním hlavu, opriem ju o palice, tak z čelenky, nosa a brady kvapká pot ako z pokazeného vodovodného kohútika.
.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu


Na druhej strane Krivánskeho žľabu pod chrbátom vedie chodník
od Troch studničiek.
.

Obrázok blogu


To je pohľad hore na Kriváň. Veľa však z neho nevidno, hoci je to už len na skok.
.

Obrázok blogu


Aj to je pohľad na Kriváň, ale trochu neskôr. Tie malé dvojnohé mravce tam hore, to sú turisti,
ktorých sa tam bohato urodilo.
.

Obrázok blogu


Pohľad na Krivánske zelené pleso z Malého Kriváňa.
.

Obrázok blogu


Podľa mapy by toto mohol byť pohľad na Krátku a Ostrú.
.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


Pohľady dole do Krivánskeho žľabu. Furt sa tu preháňajú veľké chuchvalce hmly.
.

Obrázok blogu


Takto vyzerá turistický chodník pod vrcholom Kriváňa.
.

Obrázok blogu


Ale vyšportované typy si tu iste prídu na svoje.
.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


To som už na vrchole Kriváňa, keď tu upúta moju pozornosť...

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


...ani nie päťročné chlapča, ktoré sa vynára spoza skaly. Ak to zdolalo ono, prečo by to nemal zdolať aj sedemdesiatročný chlapčisko, no nie?
Na vrchole je postavený drevený kríž.
.

Obrázok blogu


Po pár minútach sa spúšťam znova dole.
.

Obrázok blogu


Ako vyštrbená pílka alebo štrbavý chrup vyzerajú končiare na horizonte.
.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


Podvečerné Štrbské pleso.
.

Obrázok blogu


Posledný pohľad z vlaku. Onedlho sa ta znova vrátim.
*

Obrázok blogu


Nakoniec ešte vysokohorské zvončeky.
*
Tak takto som sa trepal na Kriváň toho roku, aby som tam videl chcuchlce hmly.
Nie som celkom spokojný, ale čo už? Radšej mu už dám navždy pokoj a vyberiem si dáky druhý tatranský kopec, veď ich je tam habadej. Doteraz sa mi nestalo, aby som opakovane na niektorom z nich natrafil na zlé počasie, hoci na žiadnen som ani nemusel ísť dvakrát. Rysy, Solisko a ďalšie, na ktorých som bol, ma obyčajne vítali s úsmevom, nie takto zachmúrene.
*
Na vrchole som síce mohol pobudnúť aj dlhšie, čakať na krajšie počasie, vlak domov chodí každé dve hodiny, ale večer bolo finále MS vo futbale, tak som sa ponáhľal k televízoru. Keď som prišiel na stanicu dole na Štrbské pleso, bolo dve minúty po odchode zubačky do Štrby, takže som z futbalu videl už len druhý polčas a predĺženie. Ale bol som z neho sklamaný.

Ján Urda

Ján Urda

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  725
  •  | 
  • Páči sa:  278x

jednoducho dôchodca, jednou rukou na blogu, druhou nohou v hrobe so životnou zásadou podľa Diderota: "Lepšie je opotrebovať sa, ako zhrdzavieť" Zoznam autorových rubrík:  Detstvo - spomienkyŠkola - spomienkyPráca - spomienkyCestovanieZ TurcaStaroba - spomienkyFilatelia - svet poznaniaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu