reklama

Z Donovál naľavo

Z Donovál dole do Motyčiek a odtiaľ napravo (opr. po upozornení) po starej hradskej cez sedlo Veľký Šturec do Revúcej som už v jednom mojom článku spomínal, teraz je na rade z Donovál hneď naľavo do Revúcej cez Zvolen.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (37)

Je to taká prechádzková túra, ktorú som absolvoval ešte niekedy na jar, ale pretože bolo krásne počasie, krásne výhľady, tak sa s Vami podelím o tie obrázky. Vychádzka nenáročná, ľahká, krátkotrvajúca, ale s dobrými pocitmi.

*

Obrázok blogu


Centrum Donovál - cesta prechádza zo stúpania do spádu
.

Obrázok blogu


Súsošie pretekárskeho psa - symbol zimných pretekov psích záprahov,
ktoré sa na Donovaloch konajú každoročne.
Tento rok tu boli aj majstrovstvá sveta.
.

Obrázok blogu


Orientačná tabuľa ukazuje veľký výber trás.
Ja som sa vybral hneď po prvej, vrchnej, ale len na Zvolen,
ďalej som pokračoval priamo do Nižnej Revúcej,
nie odbočkou do sedla Veľký Šturec
.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu


Neskôr som však oľutoval, že som sa nevybral ponad toto rozprávkové mestečko
HABAKUKY a potom hore popod lanovku na Novú hoľu
.

Obrázok blogu


.


V takomto stave bol mostík ponad síce malý potôčik, ale jeho dosť širokú a hlbokú roklinu.
A tu som ľutoval, že som sa vybral ako turista po turistickej značke.
Možno je mostík už v poriadku, ale nevyzerá to na to,
že je to práca jednej zimy a v takomto stave je každú jar
.


Pohľad na časť Donovál
.


.


.


Ďalší pohľad trochu vyššie a trochu iným smerom
.


Tam ďalej pomedzi tie kopce je dolina z Liptovskej Osady na Donovaly
.


.


.


A sme na Zvolene (1402). Ja som sa vybral po značke,
ktorá je obrátená bokom, na Malý Zvolen.
Tu som zastihol rodinku, ktorá nešla po tom mostíku.
Rodinka si vyšla na Zvolen, ale musela sa vrátiť na Donovaly k autu
.

SkryťVypnúť reklamu
reklama


.


.


.


.


.


To je pohľad na pravú stranu od Donovál smeom na Kozí chrbát a Hiadeľské sedlo
.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


Pohľad na Novú hoľu, vrcholovú stanicu lanovky
.

Obrázok blogu


"Zrútený" Malý Zvolen (1372)
.


Tá dedinka tam vzadu, to by mala byť Liptovska Lúžna
.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


Tam dole, to je Liptovská Osada
.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


Tu už vidno časť Nižnej Revúcej
.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


Revúcka dolina z Liptovskej Osady do Liptovských Revúc
.

Obrázok blogu


Nižná Revúca od lyžiarskeho vleku
.

Časová náročnosť:

Na Donovaly autobus prišiel čosi po desiatej,
z Nižnej Revúcej odchádzal čosi pred jednou.

.

Ján Urda

Ján Urda

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  725
  •  | 
  • Páči sa:  278x

jednoducho dôchodca, jednou rukou na blogu, druhou nohou v hrobe so životnou zásadou podľa Diderota: "Lepšie je opotrebovať sa, ako zhrdzavieť" Zoznam autorových rubrík:  Detstvo - spomienkyŠkola - spomienkyPráca - spomienkyCestovanieZ TurcaStaroba - spomienkyFilatelia - svet poznaniaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu