reklama

Zo Starého dvora do Starého dvora...

...cez Baraniarky:-)Minule som sa vybral z Vrátnej cez Snilovské sedlo do Starého dvora a nedopadol som slávne, nedošiel som tam. Ale urobil som aspoň malý okruh, i keď nie úplný. Tak som sa teraz pokúsil na to ísť z opačnej strany: zo Starého dvora do Vrátnej cez tri kopce (Baraniarky, Žitné a Kraviarske) a štyri sedlá. Ale ani tentoraz som nedopadol lepšie, hoci som aj mohol. Dopadlo to ešte horšie ako minule. Že nie každý deň je nedeľa, platí aj v turistike. Dokonca aj tu platí aj to známe: „Neponáhľaj sa, pomaly ďalej zájdeš". Keby som sa ráno nebol tak ponáhľal, bolo by to dopadlo úplne inak a bol by som spokojný. Ale už ako to bolo s touto vychádzkou.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)


Z domu som odchádzal ešte za tmy, veď dni sa už krátia, ale vo Varíne, keď som po vystúpení z vlaku čakal na autobus, už bolo rozvidnené. Starý dvor leží asi v polovici Vrátnej doliny medzi Tiesňavami a dolnou stanicou lanovky do Snilovského sedla. Zo Starého dvora som šiel napravo hore dolinou popod Sokolie do sedla Príslop v ten deň ako prvý a ani hore strmým výstupom na Baraniarky som nevidel žiadne čerstvé stopy v blate. Zo Starého dvora do sedla Príslop je to celkom pohodlné, sem-tam otvorenou krajinou, sem-tam horou, ale výstup zo sedla na Baraniarky je veľmi strmý, vedie horou a jeho povrch vôbec nie je vábny: po rannej rose šmykľavé blato a šmykľavé ploché kamene. Napriek tomu sa išlo pomerne dobre. Ale keď som prichádzal k vrcholu, tam hmla. Keď som odchádzal z doliny, nič, jasno, ale hore špice všetkých kopcov ponorenbé v hustej hmle, že si videl len na pár krokov.
Keď som vyšiel hore na Baraniarky, nevidel som pre hustú hmlu ani to, kade by som mal ísť ďalej. Čo teda robiť? Ostať tu hore trčať a čakať neviem ako dlho, či sa náhodou hmla nerozptýli? Ale v takom pochmúrnom počasí tam sedieť a čakať? Tak som sa vrátil dole do sedla. Cestou späť do sedla som stretol rezko vystupovať najskôr jedného mladíka, potom mladú dvojicu a nakoniec ešte štyri dievčence. Keď som sedel pod veľmi nakloneným prístreškom v sedle Príslop, zo Sokolia zostupoval mládenec. Počkal som ho, mladý Čech, poroprávali sme sa, podebatovali. V ten deň mal na pláne trasu z Terchovej cez Tiesňavy, Sokolie, Kraviarske, Chleb a Snilovské sedlo do chaty pod Chlebom, na druhý deň potom z chaty cez Veľký a Malý Kriváň do Strečna. Kým sme tam debatovali, aj vyčasievalo sa, hmla sa rozplývala, takže tí, čo išli po mne, už mali hore slniečko. Ísť tak z domu o dve hodiny neskoršie... Ale teraz sa mi už nechcelo znova sa škriabať hore, tak som sa pobral preč.
Keď to zosumarizujem, minule som bol na Kraviarskom, aj pekné výhľady vtedy boli, teraz som bol na Baraniarkach, ale nič som tam a odtiaľ nevidel, nebol som na prostrednom Žitnom a dvoch sedlách okolo neho. Možno nabudúce sa pokúsim o inú trasu: susedným hrebeňom od Bránice popod Koniarky:-)

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

*

Obrázok blogu


Toto sú priestory Starého dvora, v pozadí sú tie tri kopce -
sprava: Baraniarky, Žitné, Kraviarske.
Ešte žiadne hmly, všetko pekne vidno, no už za výstupu do sedla Príslop...
.

Obrázok blogu


Drevený Jánošík s valaškou v ruke a pištoľou za opaskom
.

Obrázok blogu


To je lyžiarske stredisko Vrátna smerom na Poludňový grúň ešte tiež bez hmly
.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


Veľký Rozsutec na druhej strane doliny sa začína zhora pomaly skrývať do hmly
.

Obrázok blogu


Vrchol Sokolia je už ponorený v hmle
.

Obrázok blogu


Onedlho z Veľkého Rozsutca bolo vidno len jeho "koreň",
zvyšok bol v oblakoch ako známa Babylonská veža
.

Obrázok blogu


Veľký Rozsutec a pod ním učupená Štefanová
.

Obrázok blogu


Prístrešok v sedle Príslop nevyzerá veľmi dôveryhodne
.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu


A na tom prístrešku je pripevnené ceduľa s nápisom:
"Projekt rekonštrukcie turistických chodníkov v oblasti NP Malá Fatra
a v oblasti Kysuckej vrchoviny je vytvorený s finančnou podporou Európskej únie".
Prostriedky sa vyčerpali, na opravu prístreška už nezvýšilo nič, ani len dobrá vôľa
.

Obrázok blogu


Pohľad zo sedla Príslop na Štefanovú, Veľký Rozsutec a sedlo Medziholie
.

Obrázok blogu


Pohľad zo sedla Príslop na opačnú stranu - do doliny Veľká Bránica
.

Obrázok blogu


Aj Poludňový grúň je už celý v hmle, ale zato dym z vatry stúpa rovno hore
ako v tom biblickom príbehu
.

Obrázok blogu


Sokolie
.

Obrázok blogu


Poriadny slovenský peň s riadnymi výhonkami
.

Obrázok blogu


Sokolie stále v hmlách
.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


To je už tesne pri vrchole
.

Obrázok blogu


Ťažko hádať, či sú to skaly, či sú to stromy a je to len na pár metrov
.

Obrázok blogu


Pohľad dole do doliny nevyzeral veľmi vábne, taký záhadný
.

Obrázok blogu


Ľavý bok Baraniarok...
.

Obrázok blogu


...a vrchol Baraniarok.
Tu som sa ocitol, ale nebolo vidno ani turistickú značku, čo by ukazovala, kade ďalej...
.

Obrázok blogu


...tak som sa vrátil znova dole do sedla Príslop.
Veľký Rozsutec, sedlo Medziholie a Stoh sa stále skrývali v hustej hmle
.

Obrázok blogu


Na konci debaty s mladým Čechom to už s nimi vyzeralo o čosi lepšie
.

Obrázok blogu


A Poludňový grúň sa už takmer celý "odhmlil"
.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


"Odhmlený" Poludňový grúň
.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


Už sa len špička Veľkého Rozsutca skrýva v hmle
.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu


Pohľad na Boboty na druhej strane doliny
.

Obrázok blogu


A tu už Veľký Rozsutec aj s viditeľným špicom
.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


Pohľad z cesty od odbočky smerom na Štefanovú
.

Obrázok blogu


Predo mnou krásne Tiesňavy...
.

Obrázok blogu


...za mnou hlavný malofatranský hrebeň
.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


Sokolie na ľavej strane Tiesňav...
.

Obrázok blogu


...a Boboty z pravej strany Tiesňav
.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


Krásna divoká Varínka v priestore Tiesňav
.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


A to je známy terchovský betlehem, umiestený v priestoroch miestneho kostola.
Keď je kostol otvorený, je k nemu voľný prístup, ale nebýva to vždy
.

Obrázok blogu


Pred kostolom som sa rozlúčil s JP II.
.

Tak takto som dopadol pri svojom druhom pokuse o zdolanie tých troch kopcov.
A tu je pre mňa ponaučenie pre zvyšok života:
Jano, neponáhľaj sa zbytočne, keď sa nemusíš. Niekedy to s tým ponáhľaním sa dopadne horšie...


.

Ján Urda

Ján Urda

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  725
  •  | 
  • Páči sa:  278x

jednoducho dôchodca, jednou rukou na blogu, druhou nohou v hrobe so životnou zásadou podľa Diderota: "Lepšie je opotrebovať sa, ako zhrdzavieť" Zoznam autorových rubrík:  Detstvo - spomienkyŠkola - spomienkyPráca - spomienkyCestovanieZ TurcaStaroba - spomienkyFilatelia - svet poznaniaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu