reklama

Suchá Belá

Slovenský raj, treba k tomu ešte niečo pridávať? Hovorí to samo za seba. Slovenský raj je naozaj rajom pre milovníkov prírody. Tentoraz, už mimo hlavnej turistickej sezóny, som sa tam vybral do rokliny Suchá Belá.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (24)

Roklina Suchá Belá. Krásna roklina Slovenského raja, plná technických pomôcok pre turistov, bez ktorých by ju nebolo možné zdolať. Keď som sa tam vybral, nebolo už treba platiť ani vstupné, nebolo komu. Búdka (pokladňa) pri vstupe do rokliny bola, hoci turistov tam bolo hodne.
Šiel som síce podľa mapy, od vstupu do Slovenského raja priamo, ale aj tak nesprávne. Nevšimol som si takú dosť pochybnú drevenú smerovku, tak som sa vybral cyklistickým chodníkom do hory. Keď sa mi to začalo už nepozdávať, idem, idem a nikde žiadna roklina, iba obyčajná lesná cesta, tak som sa vrátil späť a na začiatku som natrafil na správny turistický chodník. Pri vracaní sa horou som stretol dve nemecké turistky, mamu s dospelou dcérou, tiež chceli isť roklinou Suchá Belá. Dlho rozmýšľali, keď som im povedal, aby sa vrátili, ostali tam stáť, ale keď som sa o chvíľu obrátil, videl som ich vracať sa. Ale asi si to predsa len rozmyleli a nedali na moju radu, a znova to obrátili a na Kláštorisko pokračovali cyklistickou trasou a Suchú Belú neabsolvovali. Nevidel som ich vystúpiť z lesa. Môžu len ľutovať, lebo cyklistická trasa na Kláštorisko je len obyčajná lesná zvážnica, aké sú v každej hore. Nič nie na zážitky zo zahraničia - najmä nie z takého niečoho ako je Slovenský raj. *

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou


Minule som si tu nevšimol latkovú smerovku "PRIELOM HORNÁDU",
teraz zas smerovku "SUCHÁ BELÁ".
Zvyknutý som totiž riadiť sa oficiálnymi turistickými smerovkami a značkami,
tak som sa vybral rovno po ceste do hory
.


Keď som sa vrátil z hory späť,
prešiel cez mostík ponad prázdne koryto potoka,
našiel som na druhej strane túto orientačnú tabuľu so smerovkou.
To je už ono, to sa už nedá prehliadnuť
.


Improvizovaný amfiteáter pri vstupe do Suchej Belej
.


Vyschuté koryto potoka sa dalo prejsť aj suchou nohou,
aspoň na niektrých miestach, kde sa potôčik strácal
.


Sem-tam boli pozostatky potoka - stojace kaluže vody
.

SkryťVypnúť reklamu
reklama


Ale potom ďalej sa ukázal aj tečúci potok
.


A znova suché koryto. A takto sa to striedalo -
potok - suché koryto - potok...
.


.


V rokline sú v drvivej väčšine používané drevené mostíky a rebríky
.


.


.


.


.


.


.


.


.


.


.


.


.


.


.


Zavesený veľký skalný balvan - rebrík s mostíkom sú postavené bokom
v dostatočnej výške, ale všetko chodí popod balvan.
Po rebríkoch a mostíku som nevidel ísť nikoho, ani seba
.


.


.


Ale pri týchto miskových vodopádoch je ten kovový rebrík poriadne dlhý (alebo vysoký)
.


.


.


.


.


.


.


.


.


.


.


Sústava kovových rekríkov, mostíkov, lavičiek, stúpačiek, reťazí...
.


.


.


.


.


.


.


.


.


Okno
.


Najužšie miesta rokliny - človek tu neprejde vystretý
.

SkryťVypnúť reklamu
reklama


-


Okienkový vodopád
.

Obrázok blogu


.


.


Cez to okno sa prechádza na druhú stranu
.


Okno
.


Najužšie miesto rokliny
.


.


.


Korýtkový vodopád
.


Pohľad sponad korýtkového vodopádu
.


.


.


.


.


.


.


.


.


.


.


,


.


.


Horný koniec rokliny Suchá Belá
.


Výborný prameň osviežujúcej ľadovej vody dobre padne
.


Pohľad na obec Hrabušice
.


Tam kdesi ďaleko vzadu sa ukazujú Vysoké Tatry
.


A na opačnej strane tam kdesi vzadu je zas Slovenský raj
.

Premávka roklinou je jednosmerná, len smerom hore,
prečo, to hádam netreba vysvetľovať.

.

Ján Urda

Ján Urda

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  725
  •  | 
  • Páči sa:  278x

jednoducho dôchodca, jednou rukou na blogu, druhou nohou v hrobe so životnou zásadou podľa Diderota: "Lepšie je opotrebovať sa, ako zhrdzavieť" Zoznam autorových rubrík:  Detstvo - spomienkyŠkola - spomienkyPráca - spomienkyCestovanieZ TurcaStaroba - spomienkyFilatelia - svet poznaniaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu