reklama

Radičiná

Radičiná je kopec neďaleko Ružomberka v Chočských vrchoch. Hrboltovskí turisti robili výstup, tak som sa vybral tiež. Vlani som s nimi bol na Sinej v Nízkych Tatrách. Na stanici vo Vrútkach som stretol známy turistický manželský pár z Diviak, tiež mali namierené na Radičinú, tak sme išli spolu. Vystúpime z vlaku v Rybárpoli o 9:03 a hoci ružomberskí turisti mali na stanici zraz o 9:00, nikoho sme z nich už nezastihli, ale hore pri senníkoch sme oddychovali mnohí, aj niekoľkých známych z predchádzajúcich výstupov Hrboltovčanov či Ružomberčanov. Teda Radičiná v Chočských vrchoch. Radičiná je kopec

Písmo: A- | A+
Diskusia  (14)

Vystúpime v Rybárpoli z vlaku, vlak odíde, a ja zistím, že ma zas postihol ten známy Nemec, Alzhaimer. Vo vlaku ostali moje turistické palice, pre dôchodcu dosť veľká položka z rozpočtu. V sobotu a nedeľu na stanici ani živej duše, všetko pozatvárané, tak som sa s nimi už načisto rozlúčil.
Doma som sa pririchtoval, že z Radičinej späť pôjdem inou trasou, na Kečky a dole do Komjatnej, časť Studničná. Aj autobusové spojenie bolo dobré. Lenže na severnej strane kopcov ešte veľa snehú, sám som teda nešiel a radšej som sa vrátil späť. Ale i tak som časť zostupu šiel inou trasou, neznačkovanou lesnou zvážnicou do Likavky a z Likavky som sa predsa dostal aj do Komjatnej, ale len tak na skok autobusom.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

*

Obrázok blogu


Pohľad sponad Rybárpoľa na Veľkú Fatru na druhej strane doliny.
Nad Černovou, miestnou časťou Ružomberka, kopce Plieška, Tlstá hora a Vtáčnik
.

Obrázok blogu


Približne v polovici výstuu je krásny pohľad na krivánsku Malú Fatru
s Veľkým Fatranským Kriváňom (vľavo) a Chlebom (vpravo)
.

Obrázok blogu

.

Obrázok blogu


Cestou bolo vidno takéto čokoládové cukríky,
ich výrobcov sme však nevideli
.

Obrázok blogu


Príchod k senníkom.
O nádhernom teplom počasí svedčia aj krátke rukávy
.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


Typický Liptov: senníky na liptovských poľanách
.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


Čebrať nad Ružomberkom
.

Obrázok blogu


Pohľad na Veľkú Fatru
.

Obrázok blogu


Spomienka na vlaňašiu jeseň
.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


Títo mladí turisti sa museli vybrať veľmi skoro ráno,
keď sme ich stretli už schádzať z Radičinej
.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu


Južná strana, ale snehu aj tak bohato, niekde aj vyše kolien
.

Obrázok blogu


Niekde bolo treba predierať sa aj takto
.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


To je už pod vrcholom Radičinej: ohník s pečenými klobáskami
.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


Výstup a zostup popri zábradlí pod vrcholom
.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


A to je už na vrchole Radičinej: prístrešok a výhľadový mostík
.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


Výhľady z vrcholu Radičnej
.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


A znova pri ohníku.
Odtiaľto som sa pôvodne chcel vybrať dole na opačnú stranu,
na Kečky a dole do Komjatnej, časť Studničná.
Chodník nevychodený, severná strana kopca.
Na južnej miestami snehu povyše kolien,
tak na severnej to musí byť aj po pás,
takže som to radšej nechal na budúce časy
.

Obrázok blogu


Senníky
.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


Spiatočnú cestu som si zvolil do Likavky miesto Rybárpoľa.
Likavský hrad
.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


Pohľad na Choč
.

Obrázok blogu


Radičiná a Tlstá hora
.

Obrázok blogu


Pohľad hore Liptovom spovyše Likavky.
Naľavo Likavský hrad
.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


Likaký hrad v plnej jarnej kráse
.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


Likavka
.

Obrázok blogu


Tam na kopci vidno časť obce Martinček, vzdialenej asi 3 km od Likavky.
Tamojší kostol so starými nástennými maľbami patrí medzi najstaršie v Liptove.
O kostole a jeho histórii si môžete prečítať tu: http://www.martincek.sk/
Nástenné maľby môžete vidieť tu: http://www.martincek.sk/index.php?id=46
.

Obrázok blogu


Krásna liptovská drevenička v Likavke
.

Obrázok blogu


Ako tak prechádzam Likavkou do Ružomberka, idem popri autobusovej zastávke
a zo zvedavosti sa pozriem na odchody autobusov.
O 10 minútodchádza autobus do Komjatnej, tam som ešte nebol
a pôvodne som sa ta chcel spustiť dole z Radičinej.
Viem, že hneď pôjde aj naspäť, to som si zistil ešte doma,
tak som naň počkal a šiel sa na tú Komjatnú pozrieť
.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu


Pohľad z autobusu pred Valaskou Dubovou
.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


Skalné ihly nad Studničnou, miestnou časťou Komjatnej
.

Obrázok blogu


Kostol v Komjatnej so skalami v pozadí
.

Obrázok blogu


Ďalšie skaly priamo nad Studničnou
.

Tak mám ďalší tip na pešiu jarnú prechádzku: z Liptova na Oravu,
z Valaskej Dubovej cez Komjatnú a Žaškov do Párnice.
Tá krásna príroda okolia stojí zato.
Sú tu krásne pohľady na skalné bralá nad Studničnou,Chočské vrchy,
Nízke Tatry, Šípsku Fatru, ale aj na vzdialený Rozsutec v Malej Fatre.


.

Ján Urda

Ján Urda

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  725
  •  | 
  • Páči sa:  278x

jednoducho dôchodca, jednou rukou na blogu, druhou nohou v hrobe so životnou zásadou podľa Diderota: "Lepšie je opotrebovať sa, ako zhrdzavieť" Zoznam autorových rubrík:  Detstvo - spomienkyŠkola - spomienkyPráca - spomienkyCestovanieZ TurcaStaroba - spomienkyFilatelia - svet poznaniaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu