reklama

Tentoraz Kysucami

Celý týždeň pršalo, aj pľuzgiere sa mi začali robiť na zadku od každodenného sedenia, ale konečne svitlo na krajšie časy. Veď ani ružomberskí turisti nešl v nedeľu na Slemä, ani mikulášski na Krakovu hoľu. Jedno miesto krajšie od druhého, najradšej by som bol obe. Ale kolidoval termín, a nakoniec z toho aj tak nebolo nič. Rozmýšľal som, kam sa teda v strede týždňa individuálne vybrať.  Dávno som už nebol na Kysuciach, tak sa idem pozrieť ta.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)

Druhý júnový týždeň by si zaslúžil pomenovanie Daždivý alebo Dažďový týždeň. Pršalo každý deň, až v polovici mesiaca nastali krásne dni. Hovorím manželke, že zajtra, keď už konečne nehovoria o daždi, niekam sa vyberiem. Ona že dobre, pozná to, aký som od toho dlhého sedenia celý zničený. Ale s jednou podmienkou: žiadna hora, žiadne vrchy, po tých každodenných dažďoch je všetko rozmočené, blatisté, šmykľavé. Reku dobre, pôjdem len po cestách. Už dávno som sa chcel ísť pozrieť na tie známe kysucké kamenné gule, Megoňky, možno z našej strany, možno až z moravskej. Lenže to je aj cez hory. Ale potom som si spomenul, že keď som kedysi chodil po Kysuciach, tak autobusom do čadce som sa vracal akousi okľukou po okresnej ceste, ale krásnym prostredím. Hľadám na mape, kade to bolo, a vyšlo mi jediné: z Turzovky som šiel cez Klokočov.
Tak dobre, idem peši po ceste zo Staškova do Klokočova. Je to len pár kilometrov, to nie je nejaký výkon.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

*

Obrázok blogu


Takto to ráno vyzeralo nad Malou Fatrou...
.

Obrázok blogu


...a takto v rannej hmle bol ukrytý vrch hradu Strečno
.

Obrázok blogu

.

Obrázok blogu


Takéto ozdoby, ktoré vídať v mnohých záhradkách, niekde aj veľké
slimáky, bociany, barance, žaby... mňa neveľmi oslovujú.
Tento psík si asi domyslel, čo si myslím, pri bráne sa na mňa rozbrechal,
hlas mal silný, ale stačil môj prísnejší pohľad, hneď stíchol a stiahol sa
do bezpečia ďaleko dozadu k domu, odkiaľ zas začal brechať
.

Obrázok blogu


Takéto ozdobné ploty, brány, mreže... vyrábajú v malej dielničke v Olešnej.
Majú tam malú kováčsku vyhničku a zváraciu dielničku
.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


O pár desiatok metrov ďalej na druhej strane ulice druhá firma
vyrába takéto ploty, brány, mreže...
.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu


To už je typický kysucký obrázok - dom sem, dom tam,
bez ulice, len tak roztratené na stráni.
Veď aj v kysuckom skanzene vo Vychylovke človek nadobudne dojem,
akoby všetky domy boli na samotách, žiaden kdesi v dedine
.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


Prvá drevená stavba, ktorú so "stretol", takto chátra.
Majiteľom sú najpravdepodobnejšie Štátne lesy, ceduľu som tam nikde nevidel
.

Obrázok blogu


Strmý malý potôčik z hôr
.

Obrázok blogu


Veľká chuť do života vie prekonať aj takéto mocné prekážky priamo na ceste
.

Obrázok blogu


Sútok Olešnianky vľavo a jej prítoku, nad prítokom lavička
.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


Ďalšia drevená stavba pri ceste chátra - koliba U Adama
.

Obrázok blogu


To je už Klokočov, miestna časť Hrubý Buk.
Smerovka ma posiela pozrieť sa na skaly, tak idem do hory
.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


Takéto skaly nie sú ničím zvláštnym, guľu som zatiaľ nevidel
.

Obrázok blogu


Takto pohodená na zemi tabuľa pod jednou zo skál
.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


Ešte pozriem zopár skál a keď vpredu už žiadne nevidno,
vraciam sa sklamaný späť na hlavnú cestu
.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


Túto záhradku ozdobujú aj veterný mlyn a rodinka diviakov,
podobná, ako v tej zvernici v Lúčkach
.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


Domy roztratené, neviem, či ku každému vedie vodovod a kanalizácia.
Elektrina hej, bez tej sa nik nezaobíde, ani pri stavbe
.
Hore pri ceste znova vidím podobnú smerovku ku Klokočovskému skáliu,
nedá mi to, znova opúšťam hlavnú cestu a idem do hory z horného konca.
Ak tie gule tam sú, tak odísť bez toho, aby som ich videl, sa mi nechcelo

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


Spočiatku skaly ako z opačnej strany, nič nie nezvyčajné.
Ale potom...

Obrázok blogu


...dve diery po vypadnutých guľovitých skalách
.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


A natrafil som aj na pravú kamennú guľu, výtvor prírody.
Na tvorbu týchto gúľ je množstvo teórií,
jedno je však isté: Príroda toto umelecké dielo vytvorila zadarmo,
ktovie, koľko by za jeho vytvorenie pýtal umelec alebo "umelec"
.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


Pohľad na jednu i druhú stranu z vrchola cesty.
Krásne Kysuce
.

Obrázok blogu


Aj tento obchod a krčmu tu stihol nemilý osud
.

Obrázok blogu


Túto kozu tá veľká horúčava tiež zmorila,
ešte len aj pri pasení sa posadila
.

Obrázok blogu


Studnčka vedľa cesty je pre smädného pocestného len pre oči, zamknutá
.

Obrázok blogu


Potok Predmieranka už tečie na opačnú stranu, nie do Kysuce
.

Obrázok blogu


Krásny mladý pán so svojím háremom na jednom smetisku,
ďalší by sa tam už nezmestil
.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


Lúčne kvietky Kysúc podobné kvietkom iných regiónov
.

Obrázok blogu


Moderný voz na zvoz sena alebo obilia.
Podvozok z továrenskej vlečky, nadstavba z drevených hranolov.
Kedysi aj na tých rebrinách boli vodorovné tyče zo smrekových brvien,
podobne ako ten pavúz na upevňovanie a rebrá z tenších liesok.
No a ja, keby som už aj takto z hranolov robil tie rebriny,
tak rebrá hore upevňujem z bezpečnostných dôvodov z vnútornej strany

*

A nakoniec jedna rada pre tých, ktorí by mali záujem vidieť tú kamennú guľu:
Chodník okolo Klokočovského skália je turisticky vyznačený modrou značkou,
odporúčam držať sa značky až kým nevýjdete na druhom konci z lesa,
Keď však výjdete z lesa, pusľte sa ku hlavnej ceste,
nepokračujte ďalej po modrej značke. Pravda, ak nemáte záujem dostať až kdesi
na tisícovku Uhorskú


.

Ján Urda

Ján Urda

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  725
  •  | 
  • Páči sa:  278x

jednoducho dôchodca, jednou rukou na blogu, druhou nohou v hrobe so životnou zásadou podľa Diderota: "Lepšie je opotrebovať sa, ako zhrdzavieť" Zoznam autorových rubrík:  Detstvo - spomienkyŠkola - spomienkyPráca - spomienkyCestovanieZ TurcaStaroba - spomienkyFilatelia - svet poznaniaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu