reklama

Z Terchovej do Terchovej...

...Zbojníckym chodníčkom cez Malé nocľahy.Po sobotňajšom veľkofatranskom Kľaku s Krpeľančanmi som si naplánoval nedeľnú Obšívanku s Dolnokubínčanmi. Oni išli z Kubína autami, to som sa dočítal na ich stránke, tak reku, počkám ich na parkovisku pod výstupom. Dlho som ich tam čakal, ale nedočkal som sa ich. Predsa však som sa s nimi stretol, ale až  hore na hrebeni, na Malých nocľahoch.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (17)

Kubínčani zaparkovali vo Vyšných Kamencoch a odtiaľ sa pustili hore, teda z opačnej strany, ako som predpokladal ja. Ale stretnúť sme sa aj tak stretli.
Počas výstupu ma nepredbehol nik ani som nikoho nestretol zostupovať. Prví, na ktorých som natrafil, boli práve Kubínčani na Malých nocľahoch. Pri zostupe na druhú stranu som potom stretol ešte dve maličké skupinky. Celkovo však na takú krásnu a ešte k tomu aj prázdninovú nedeľu a na takú nádhernú okolitú prírodu toho dosť málo.

*

Obrázok blogu


Ráno prichádza slnko do Turca spoza Fatry
.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu


Pohľad na Malú Fatru z opačnej strany, z Belej, kde som prestupoval
z vlaku na autobus
.

Obrázok blogu


To je už pohľad kdesi od Nižných alebo Vyšných Kamencov
.

Obrázok blogu


A to je už divoký potok Varínka v Tiesňavách
.

Obrázok blogu


Pravá strana Tiesňav ožiarená slnkom
.

Obrázok blogu


Parkovisko medzi Sokolím na jednej strane a Bobotami na druhej,
na ktorom som čakal Kubínčanov
.

Obrázok blogu


Keď som sa ich nemohol dočkať, vybral som sa od tejto značky hore
na Malé nocľahy smerom na Sokolie, po modrej
.

Obrázok blogu


Pohľad na Tiesňavy z výstupu
.

Obrázok blogu


Podobné stromy s takýmito deravými kmeňmi "stretnete" všade
.

Obrázok blogu


Pravouhlá zákruta turistického chodníka na skale,
do ktorej sú síce vydlabané jamky, ale aj tak za mámrazy alebo po daždi,
neviem-neviem
.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


Pohľad hore do Vrátnej doliny, v pozadí hlavný nízkofatranský hrebeň
.

Obrázok blogu


Zdvihnutý prst: "Dávaj si na seba dobrý pozor!"
mi pripomínal manželku, ktorá ma takto vždy vyprevádza:-)
.

Obrázok blogu


Vysoko na nebi krúžili číhajúce dravce,
na ktorých jednu obeť som natrafil pri zostupe na opačnú stranu
.

Obrázok blogu


Pohľad hore do doliny
.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


Chodník na niektorých miestach vedie popod takto prevísajúce bralá
.

Obrázok blogu


Silueta jedného z najkrajších slovenských vrcholov
.

Obrázok blogu


Skalná ihla, ktorých je tu bohato
.

Obrázok blogu


Úžina medzi vysokými skaliskami
.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


A to je už hore na hrebeni, kde som natrafil na oddychujúcu
a na opozdilcov čakajúcu partiu Kubínčanov.
Pokračovať sa dá ďalej aj na Sokolie a sedlo Príslop,
odkiaľ sa dá spustiť do Starého dvora alebo pokračovať
cez Baraniarky a Kraviarske do sedla Bublen alebo Snilovského sedla
na hlavnom nízkofatranskom hrebeni
.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu


To je skupina, zatiaľ neúplná, niektorí ešte len prichádzali
.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


Pohľad na druhú stranu hrebeňa, dole na Terchovú, pri zostupe
.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


Ako opilec - dosť nachýlený, ale predsa nespadne
.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


Obrovská skalná ihla
.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


Prvá živá voda od začiatku výstupu z parkoviska
.

Obrázok blogu


Holub, čerstvá obeť lietajúceho dravca.
Možno som ho v najlepšom vyrušil, lebo hoci obeť už "nejavila námky života",
otvorená rana bola len jedna a krv ešte nestačila stuhnúť
.

Obrázok blogu


Vchod z druhej strany, kde som opustil modrú a namiesto do Vyšných Kamencov
som sa pustil po žltej do centra Terchovej
.

Obrázok blogu


Typický slovenský vrchársky obrázok - pasúce sa ovce.
Niekde vysoko v horách, niekde len tak pod horou
.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu


A to sú už pekne upravené domčeky v dedine
.
Na turistickom chodníku sú na exponovaných miestach aj technické prostriedky:

Obrázok blogu


schody takmer počas celého výstupu z Tiesňav
.

Obrázok blogu


oceľové reťaze
.

Obrázok blogu


železné tyče
.

Obrázok blogu


a oceľové schodíky
.


.

Ján Urda

Ján Urda

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  725
  •  | 
  • Páči sa:  278x

jednoducho dôchodca, jednou rukou na blogu, druhou nohou v hrobe so životnou zásadou podľa Diderota: "Lepšie je opotrebovať sa, ako zhrdzavieť" Zoznam autorových rubrík:  Detstvo - spomienkyŠkola - spomienkyPráca - spomienkyCestovanieZ TurcaStaroba - spomienkyFilatelia - svet poznaniaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu