reklama

Podoby jesene - I

Jeseň, keď príroda hrá všetkými farbami. Nie vždy a všade však tie krásy ukazuje. Niekedy ich dokonale dokáže ukryť pred zvedavými zrakmi turistov, ktorí si vyšli nimi sa pokochať.Prvá podoba jesene bola, keď som sa vybral s ružomberskými turistami z Hornej Revúcej hore do sedla pod Ploskou a ďalej poza Čierny kameň a cez Rakytov... Pôvodne to malo byť po hrebeni až do Ružomberka, ale skončilo to predčasne pre niektorých v Revúcej, pre mňa v Podsuchej, ale niektorí predsa len aj v takom počasí skončili v Ružomberku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

*

Prvá podoba jesene

Už keď sme sa schádzali na autobusovom nástupišti v Ružomberku, začínalo trocha mrholiť. Nie veľmi, ale predsa. Po predchádzajúcej daždivej noci si viete predstaviť tú pohodu hore, ten terén a podmienky na blativých a trávnatých terénoch na sklonoch Veľkej Fatry. Však to vidíte aj na záberoch. Účasť turistov na akcii oproti iným podobným akciám Ružomberčanov dosť slabá, mnohí to vzdali hneď doma nevytrčiac ani päty z domu.

Obrázok blogu


Na končnej autobusu vo Vyšnej Revúcej v dedine bez hmly,
ale trošku vyššie hmla postupne začala hustnúť
.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu


Kdesi v polovici medzi dedinou a salašom.
Salaš pod stromami ukrytý v hmle
.

Obrázok blogu


Takto sa ukazovali krásne Čierne skaly
.

Obrázok blogu


Prvé odpočívadlo pod sedlom Ploskej
.

Obrázok blogu


Ďaleko to nebolo vidno, žiadne také
"široko-ďaleko, kde len oko dovidí a ucho dopočuje...".
Ešte ucho počulo ďalej, ako oko dovidelo
.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


To už bolo po obídení Čierneho kameňa v sedle pod ním,
kde ešte boli všetci účastníci spolu.
Po porade, ako ďalej, sa časť vydala dole do Strednej Revúcej,
druhá časť pokačovala ďalej na Rakytov
.

Obrázok blogu


Skupina, odchádzajúca dole do Strednej Revúcej
.

Obrázok blogu


Ďaleko to nebolo vidno
.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


Blativý alebo trávnatý chodník šmykľavý,
takže som sa ocitol aj na zadku
.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


Pod Rakytovom
.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


Na najvyššom bode trasy,
odkiaľ za pekného počasia sú nádherné výhľady
na bližšie i vzdialenejšie hrebene a vrcholy
.

Obrázok blogu


Priznám sa: s mojou kondíciou to bolo všelijako,
nestačil som veru tempu mladších mládencov.
Nie žeby som nevydržal až do Ružomberka,
vydržať by som vydržal, ale mojím tempom, nie tým ich.
Takto ma chlapci museli často čakať
.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


V týchto miestach za Rakytovom sa na chvíľu ukázalo aj slnko,
ale hneď sa aj porúčalo
.

Obrázok blogu


Toto by mal byť hotel Smrekovica pri rázcestí Močidlo
.

Obrázok blogu


Za hotelom Smrekovica furt husté hmly
.

Obrázok blogu


A tu v týchto miestach som sa oddelil aj ja od hlavnej skupiny
a pustil som sa dole po ceste do Podsuchej
.
Keď som sa nemohol nadchýňať výhľadmi na olie z hrebeňa Veľkej Fatry,
obdivoval som aspoň krásny horský potôčik popri ceste

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


A veru, tento krásny horský potôčik
by si to svojou krásou mohol rozdať s nejedným iným
vychyteným potôčikom z niektorej veľmi vychýrenej doliny
.

Obrázok blogu


Ozretie hore na smerom na Veľkú Fatru.
Vlastný hrebeň sa skrýval v hmle
.

Obrázok blogu


Túto turistickú smerovku pred ružomberskou stanicou
som si pozrel neraz, ale až teraz som sa z nej dozvedel,
že cez Valaskú Dubovú premáva vlak:-)



.

Ján Urda

Ján Urda

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  725
  •  | 
  • Páči sa:  278x

jednoducho dôchodca, jednou rukou na blogu, druhou nohou v hrobe so životnou zásadou podľa Diderota: "Lepšie je opotrebovať sa, ako zhrdzavieť" Zoznam autorových rubrík:  Detstvo - spomienkyŠkola - spomienkyPráca - spomienkyCestovanieZ TurcaStaroba - spomienkyFilatelia - svet poznaniaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu