reklama

Veľký Lopeník

Veľký Lopeník je štvrtým najvyšším vrcholom Bielych Karpát. Leží na hranici na slovensko-moravskom pomedzí. Na vrchole je postavená rozhľadňa, z ktorej je nádherný kruhový výhľad na slovenskú i moravskú stranu. Pravda, len za pekného počasia. Pri našom výstupe nadsedemdesiatnikov to počasie sa pokazilo, preto dom sa tam vybral aj druhý raz.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (26)

Traja nadsedemdesiatnici sme sa teda vybrali trochu sa prevetrať a pokochať sa tými pohľadmi na našu i susednú stranu hranice. Pekné počasie lákalo. Hej, pekné počasie, ale len kým sme nevystúpili na vrchol. Cesta z Novej Bošáce vedie horou, len sem-tam sa sa trocha otvorí výhľad do okolia. Nenáročný krátky výstup, ale postupne sa viditeľnoť zhoršovala a keď sme vystúpili na vrchol, z rozhľadne sme videli akurát tak bezprostredne pod ňu, ale z výhľadov do diaľky nebolo nič. A pretože som tam hore videl panoramatické snímky aj s dosť vzdialeným Uherským Hradišťom, ale aj s ešte vzdialenejšou Malou Fatrou, vybral som sa ta za pekného počasia ešte aj druhý raz, aby som sa o tom presvedčil.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu


Zo zastávky autobusu v Novej Bočáci je to hore len na skok
. Tak teda prvý ýstup nadsedemdesiatnikov

Obrázok blogu


Novobošácky katolícky kostol, neďaleko ktorého sa odbočuje z cesty
a popri ktorom sa vchádza do hory
.

Obrázok blogu


Stúpanie miestami dosť prudké
.

Obrázok blogu


Dole ešte pomerne pekné počasie
.

Obrázok blogu


"Za volantom alkohol nepijem, aby sa mi pri náraze nerozlial" -
hlása "ŠPZ-EČV" tohoto čuda
.

Obrázok blogu


Cesta sem-tam vedie aj asfaltkou pre pešiakov dobrej kvality,
pre autá trochu horšej
.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


Paamätník SNP povyše dediny, obnovený Ruskou federáciou
.

Obrázok blogu


Trochu vyššie sa tá viditeľnosť začala zhoršovať
.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


Stádo kráv na paši a medzi nimi aj voľne sa pasúci plemenný býk,
aspoň podľa vyvesenej tabuľky.
"Neznalosť češtiny neospravedlňuje" :-)
.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


Cestou sme natrafili len na takéto huby
.

Obrázok blogu


Rozhľadňa na vrchole Veľkého Lopeníka
.

Obrázok blogu

.

Obrázok blogu


Hraničný kameň pod rozhľadňou
.

Obrázok blogu


Križovatka turistických trás
.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


Pamätník vojakom Červenej armády, padlým pri oslobodzovaní
.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu



.
.

Obrázok blogu


A to sú pohľady z rozhľadne do diaľky, veľa nám toho neukázali
.

Obrázok blogu

.

Obrázok blogu


Ale pohľad z rozhľadne dole na lavice bol jasný
.

Obrázok blogu


Na vrcole pod rozhľadňou Pohľad na vrchol kdesi zdiaľky mohol byť krásny -
kopec celý v hmle, akurát vrchol s rozhľadňou sa týči ako ostrov
.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


Pri zostupe hmla znova ustupovala
.

Obrázok blogu


Aj slniečko sa znova ukázalo,
ale to sme už boli tesne nad Novou Bošácou
.

Obrázok blogu


Prvé posedenie pri pive za čakania na autobus v Novej Bošáci
.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu


Druhé posedenie pri pve bolo tam vo dvore pri čakaní na vlak

* No a druhý výstup na Veľký Lopeník

Obrázok blogu


Takto to nevábne vyzeralo od Strečna po Púchov
.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


Novobošácky katolícky kostol a voľne umiestené pekné drevorytiny
Betlehema a Večere pánovej v besiedke pred ním
.

Obrázok blogu


Cestou hore som už natrafil aj na slovenský oznam o plemennom býkovi
.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


Pekné výhľady z voľných priestorov za výstupu
.

Obrázok blogu


Pohľad na Jelenec a Veľkú Javorinu - oba vrcholy takisto na hraniciach
.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


Pohľad dole na Bošácku ddolinu
.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


Osada Grúň
.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


Korene stromu ako veľké klbko vreteníc
.

Obrázok blogu


Krásne kopanice, domčeky roztratené, roztrúsené,
sused od suseda trochu ďaleko, najmä v zime
.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


Cestou som stretol len týchto troch Moravákov,
ochotne súhlasiacich s fotografovaním a uverejnením na blogu
.

Obrázok blogu


Počas rozhovoru s Moravákmi sa pri nás zastavil
mladý cyklista z Bošáce, s ktorým sme sa potom
dlho rozprávali hore na rozhľadni.
Spytoval som sa ho na neďalekú NPP Haluzická tiesňava
a pozostatky starého kostola nad ňou,
ukázal mi aj zopár ich záberov, ktoré mal v aparáte
.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


To sú už pekné výhľady z rozhľadne na všetky svetové strany
.

Obrázok blogu


Kopanice
.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


Bošácka dolina
.

Obrázok blogu


Krásne je na kopaniciach, ale život je tam tvrdý.
Autobusy tam nechodia, ale deti do školy áno.
V lete či v zime šliapu ráno cestu z kopaníc do dediny
a popoludní z dediny na kopanice.
Za horúčavy, za dažďa, sneženia, či fujavice, v zime za tmy,
denne pekných pár kilometrov hore-dole
.

Obrázok blogu


Nakoniec som takmer hodinu čakal na autobus,
ako inak, krátil som si to pri pive,
veď v Novej Bošáci nieto veľmi čo obdivovať

.

Krásne je to naše Slovenko, všade, kam sa človek vyberie, stretá sa s krásou. S krásnou príodou i krásnymi ľuďmi

A nakoniec jedna príhoda ešte z prvého výletu:

Hodinu a pol som mal čakať na vlak v Novom Meste, a to sme už boli aj po pive, tak som sa vybral s kamarátmi odprevadiť ich do Piešťan. Im išiel vlak skôr a v Piešťanoh som chcel počkať na môj. Spiatočný lístok som mal kúpený do Piešťan. Keď som sa v Piešťanoch s nimi rozlúčil, zistil som, že moje turistické palice ostali vo vlaku. Šiel som to oznámiť a poprosiť pokladníčku, tá kdesi volala a dala mi telefónne číslo, na ktorom si to môžem vybaviť. Ja však ako prakticky hluchý netelefonujem. Povedal som jej to, počula to susedná pokladníťka, ktorej už pomaly končila služba, tá vyšla von, pospytovala sa ma, potelonovala kamsi. O chvíľu mi napísala na lístok, že sprievodca ich našiel a najbližším osobákom mi ich z Leopoldova dovezie vlakvedúci. Medzitým mi síce rýchlik odišiel, nemeškal, ako má vo zvyku, ale palíc som sa dočkal.
Ďakujem týmto osobnej pokladníčke z Piešťan s číslom 19865 za jej veľkú ochotu, aj neznámemu sprievodcovi osobného vlaku, ktorý palice vyhľadal a vlakvedúcemu, ktorý mi ich doniesol.

-

Ján Urda

Ján Urda

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  725
  •  | 
  • Páči sa:  278x

jednoducho dôchodca, jednou rukou na blogu, druhou nohou v hrobe so životnou zásadou podľa Diderota: "Lepšie je opotrebovať sa, ako zhrdzavieť" Zoznam autorových rubrík:  Detstvo - spomienkyŠkola - spomienkyPráca - spomienkyCestovanieZ TurcaStaroba - spomienkyFilatelia - svet poznaniaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu