reklama

onko-kardio-turistika

Hľadaním vhodnej akcie som naďabil na turistický klub KT Medicína Košice a ich najbližšiu akciu. Zaujímavá akcia - 28. ročník kardioturistiky. Čo viac, bolo rozhodnuté o akcii v najbližšiu nedeľu. Takže - skúšobná kardiotúra.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (15)

KT Medicína Košice každoročne poriada kardiotúry na začiatku i na konci turistickej sezóny. Sú to ľahké túry na okraji Košíc. Spojené sú s meraním tlaku, pulzu, cholesterolu a tuku. Tu je pozvánka na akciu: http://www.medicinka.sk/

Najbližšiu podobnú akciu budú robiť na jar a začnú ňou, ako každoročne, 100 jarných kilometrov.

Okrajové časti Košíc nepoznám, takže to bola aj príležitosť vidieť i čosi iné ako centrum. Najvýchodnejší klub, na akcii ktorého som sa doteraz zúčastnil, bol krompašský. To bol teda ďalší impulz zúčastniť sa košickej akcie. S niekoľkými košickými turistami som sa stretol na iných akciách, napr. nedávno na Pravnáči alebo Bralovej skale, ale na tejto akcii som žiadneho z nich nestretol.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ráno som mal obavy, že sa ta nedostanem načas: rýchlik mal hodinové meškanie. Sprievodca mi dal dobrú radu: ak nabudúce budem chcieť takto ísť, mám sa vybrať predchádzajúcim vlakom, lebo tento pražský obyčajne meškáva. K predchádzajúcemu však nemám autobus MHD z Martina do Vrútok, k tomuto vlaku idem prvým spojom:-) Už som rozmýšľal, že sa pridám k istému liptovskému klubu, ktorý to mal namierené na Brtkovicu, to už poznám: z Jána popri Stanišovskej jaskyni cez Brtkovicu do Hrádku. Potom som si na tablete nalistoval MHD Košice a zistil som, že aj pri hodinovom meškaní zo stanice do Čermeľa sa dostanem načas inými spojmi, ako som si to naplánoval doma. Tak reku, risknem to. Ak zameškám, poobzerám si niečo v Košiciach a vrátim sa domov. Ale všetko som stihol, do Čermeľa som sa dostal načas.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ďalším problémom však bolo čosi iné s MHD v Košiciach, s čím som nerátal. Námestie pred stanicou zabrané cestnými mechanizmami, finišovali úpravy Staničného námestia, zastávky MHD nefungovali. Ale Košičania ochotní, poradili mi zastávku pod mostom pri Jakabovom paláci. Nastúpim, od vodiča si pýtam prestupový lístok pre dôchodcu (0,30), ale on má len obyčajné celé (1,-). Celý mi nedával, ale ma zviezol pár zastávok bez lístka a poradil mi, že na prestupovej je automat na predaj lístkov. Na prestupovej čaká mládenček v železničiarskej uniforme. Ide vraj do služby na Detskú železnicu. Tak vyskúšam jeho ochotu, či je ako kedysi boli pionieri. Poprosím ho, či by mi nepomohol: tvárim sa ako dedko z dediny, bezradný pred automatom na lístky, neviem, kam vhodiť peniaze, čo postláčať. Mládenček mi ochotne všetko vysvetlí. Radosť máme obaja: ja, že dnešné deti nie sú horšie ako deti našej mladosti, on, že hneď ráno urobil dobrý skutok a pomohol na pomoc odkázanému starcovi. V autobuse mi cestujúci ochotne povedali, kde mám vystúpiť. Takže hneď pár prvých ranných dojmov v Košiciach príjemných.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pretože predsa len tá kardiotúra bola aj podľa propozícií krátka, predĺžil som si ju a kdesi v prostriedku som sa odtrhol a zamieril si to hore značeným chodníkom kdesi ku chatkám. Von z hory, aby som toho videl viac. V reštaurácii U Vlka takmer samí dôchodcovia, ale fajn partia. Na štarte síce nemerali nič, ale v cieli merali všetko. Mal som všetko v norme, len tlak bol o čosi vyšší, ako by mal byť, ale z toho si nič nerobím, na to som už zvyknutý. Merali mi ho dokonca trikrát dvomi rôznymi prístrojmi, čo sa im zdal vysoký. Pre mňa ten tlak nie je žiadne prekvapenie: že ho mám vysoký, to viem, sem-tam si ho doma aj meriam a predpísané tabletky vôbec neužívam. Lekárku som nenavštívil už pekných pár rokov, od mojej poslednej návštevy sa tam vraj vymenili už tri doktorky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pretože tá túra bola taká krátka, tak som sa po skončení akcie vyviezol na konečnú jednej linky MHD, na Horný Bankov a odtiaľ peši na stanicu. Nazdal som sa, že tam zhora bude nejaký výhľad, ale žiaden výhľad sa nekonal, len som sa sklamal. Ani zhora, ani cestou z Bankova do Čermeľa. Obyčajný chodník horou, kde prakticky vidíš tak akurát niekde nebo hore nad hlavou pomedzi koruny stromov. Nabudúce si preštudujem aj okrajové časti Košíc a vyberiem si niečo vhodnejšie aj s výhľadmi, nezalesnené, alebo z Košíc do niektorej susednej dediny.

Pohľad na Tatry od Popradu:. Za príchodu do Popradu z Tatier nebolo vidno nič, dolina bola celá v hmle, ale Tatry sa topili v rannom slnku, zasnežený jedine špic Gerlachu
Pohľad na Tatry od Popradu:. Za príchodu do Popradu z Tatier nebolo vidno nič, dolina bola celá v hmle, ale Tatry sa topili v rannom slnku, zasnežený jedine špic Gerlachu 
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Dalšie zábery sú ďalej z okolia trate do Košíc
Dalšie zábery sú ďalej z okolia trate do Košíc 
To sú už Košice. Na námestí pred stanicou finišovali posledné práce na úprave, na druhý deň ho mali vynovené otvárať. Zatiaľ zastávky MHD boli premiestnené
To sú už Košice. Na námestí pred stanicou finišovali posledné práce na úprave, na druhý deň ho mali vynovené otvárať. Zatiaľ zastávky MHD boli premiestnené  
Most lásky pred parkom plný zámkov zaľúbených dvojíc. Pod mostom som nastupoval na MHD
Most lásky pred parkom plný zámkov zaľúbených dvojíc. Pod mostom som nastupoval na MHD 
V reštavrácii U Vlka v Čermeli vítal príchodiacich takýto transparent
V reštavrácii U Vlka v Čermeli vítal príchodiacich takýto transparent 
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Bolo to tam ako v úli, turisti skôr narodení, všetci už "v rokoch"
Bolo to tam ako v úli, turisti skôr narodení, všetci už "v rokoch" 
Vykročenie na púť do Alpinky s odhodlaním
Vykročenie na púť do Alpinky s odhodlaním 
Popri chodníku vedúcom mestskými lesmi niekoľko náučných tabúľ o vtáctve
Popri chodníku vedúcom mestskými lesmi niekoľko náučných tabúľ o vtáctve 
Mladá dvojica išla svoju vlastnú túru, ostatní spoločnú do Alpinky
Mladá dvojica išla svoju vlastnú túru, ostatní spoločnú do Alpinky 
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Je tam aj niekoľko rokliniek
Je tam aj niekoľko rokliniek 
Hádam jediné živé stvorenie okrem turistov na celej trase
Hádam jediné živé stvorenie okrem turistov na celej trase 
Obrázok blogu
Aj bralá sa tu nájdu
Aj bralá sa tu nájdu 
Obrázok blogu
Skupinka, s ktorou som išiel, sa tu zo skaly spustila dole ku ceste, ja som sa vybral hore značeným chodníkom popri zábradlí
Skupinka, s ktorou som išiel, sa tu zo skaly spustila dole ku ceste, ja som sa vybral hore značeným chodníkom popri zábradlí 
Obrázok blogu
Značený chodník a kovové zábradlie na strmých skalách
Značený chodník a kovové zábradlie na strmých skalách  
Obrázok blogu
Ocitol som sa v chatkovej osade, poprechodil som ju krížom-krážom, ale živej duše som nevidel
Ocitol som sa v chatkovej osade, poprechodil som ju krížom-krážom, ale živej duše som nevidel 
Obrázok blogu
To sú výhľady od chatkovej osady, tam hore vraj je nejaká turistická chata, aspoň podľa dvojice mladých, ktorí sa vracali dole a zamierili si to horou, odkiaľ som prišiel ja. Pretože som nevidel žiadne stopy na blatistej ceste na kraji hory, vrátil som sa späť
To sú výhľady od chatkovej osady, tam hore vraj je nejaká turistická chata, aspoň podľa dvojice mladých, ktorí sa vracali dole a zamierili si to horou, odkiaľ som prišiel ja. Pretože som nevidel žiadne stopy na blatistej ceste na kraji hory, vrátil som sa späť 
Čokoládový nanuk? Nie, je to akási huba
Čokoládový nanuk? Nie, je to akási huba 
Obrázok blogu
Zišiel som až na hradskú a tam pod ňou akási štreka, úzkokoľajka. Domyslel som si, že to môže byť len Detská železnica, o inej v týchto "ďahoch" som totiž nechyroval. Nevedel som, že sa ťahá z Čermeľa ku Alpinke
Zišiel som až na hradskú a tam pod ňou akási štreka, úzkokoľajka. Domyslel som si, že to môže byť len Detská železnica, o inej v týchto "ďahoch" som totiž nechyroval. Nevedel som, že sa ťahá z Čermeľa ku Alpinke 
Tu akurát išiel vláčik "ši.ši.ši", ale nebola to parná mašinka, len motorová
Tu akurát išiel vláčik "ši.ši.ši", ale nebola to parná mašinka, len motorová 
Priecestie s Detskou (kedysi Pionierskou) železničkou
Priecestie s Detskou (kedysi Pionierskou) železničkou 
Službukonajúce výhybkárky
Službukonajúce výhybkárky 
Prehadzovanie výhybky
Prehadzovanie výhybky 
Vláčik-motoráčik pripravený na odchod, rušník z konca presunutý na začiatok
Vláčik-motoráčik pripravený na odchod, rušník z konca presunutý na začiatok 
Obrázok blogu
Konečne v Alpinke
Konečne v Alpinke 
Srdce podujatia a klubu MUDr. Karol Jutka a ...
Srdce podujatia a klubu MUDr. Karol Jutka a ... 
Alpinka - merania a oddych
Alpinka - merania a oddych 
Pracovisko merania tuku, tlaku a tepu
Pracovisko merania tuku, tlaku a tepu 
Ukážka "viazania" kytičky z farebných opadaných jesenných listov
Ukážka "viazania" kytičky z farebných opadaných jesenných listov 
Ďalšie pracovisko
Ďalšie pracovisko 
Odoberanie krvi na rozbor
Odoberanie krvi na rozbor 
Meranie telesných rozmerov
Meranie telesných rozmerov 
Obrázok blogu
Meranie cholesterolu?
Meranie cholesterolu? 
Na nádvorí Alpinky
Na nádvorí Alpinky 
Obrázok blogu
Na stanici Detskej železnice Alpinka
Na stanici Detskej železnice Alpinka 
Na druhej strane cesty je 1,5 km poznávací chodník pre deti predškolského veku a prvého stupňa základnej školy
Na druhej strane cesty je 1,5 km poznávací chodník pre deti predškolského veku a prvého stupňa základnej školy 
To už je kaplnka na Hornom Bankove
To už je kaplnka na Hornom Bankove 
Cyklistický chodník horou - smer Držhubu
Cyklistický chodník horou - smer Držhubu 
Transeurópska turistická magistrála a slovenská turistická magistrála Cesta hrdinov SNP
Transeurópska turistická magistrála a slovenská turistická magistrála Cesta hrdinov SNP 
Hotel Bankov cestou dole z Bankova do Čermeľa
Hotel Bankov cestou dole z Bankova do Čermeľa 
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Jediný cyklista na turistickom chodníku, všetci ostatní - a bolo ich dosť - šli po asfaltovej ceste
Jediný cyklista na turistickom chodníku, všetci ostatní - a bolo ich dosť - šli po asfaltovej ceste 
Jediný výhľad - farebná jesenná hora na náprotivnej strane údolia
Jediný výhľad - farebná jesenná hora na náprotivnej strane údolia 
A opäť v Čermeli
A opäť v Čermeli 
Reštaurácia U Vlka, kde bol ráno štart, prázdna
Reštaurácia U Vlka, kde bol ráno štart, prázdna 
Cestou do mesta kdesi pri štadióne Lokomotívy ma zaujal tento nápis na odpadkovom kontajneri - SPOL. JEZIZOVA a prebudil moju zvedavosť
Cestou do mesta kdesi pri štadióne Lokomotívy ma zaujal tento nápis na odpadkovom kontajneri - SPOL. JEZIZOVA a prebudil moju zvedavosť 
Obrázok blogu
To je Spoločnosť Ježišova - zvonku i zvnútra
To je Spoločnosť Ježišova - zvonku i zvnútra 
Konečne Námestie Maratónu mieru so sochou maratónca a menami doterajších víťazov
Konečne Námestie Maratónu mieru so sochou maratónca a menami doterajších víťazov 
Východoslovenské múzeum na Námestí Maratónu mieru
Východoslovenské múzeum na Námestí Maratónu mieru 
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Na nádvorí múzea gréckokatolícka cerkev z r. 1741 z Kožuchoviec a drevená zvonica. Tu je o tejto cerkvi viac s niekoľkými zábermi interiéru: http://urda.blog.sme.sk/c/372615/skvosty-skanzenov-drevene-kostoly.html
Na nádvorí múzea gréckokatolícka cerkev z r. 1741 z Kožuchoviec a drevená zvonica. Tu je o tejto cerkvi viac s niekoľkými zábermi interiéru: http://urda.blog.sme.sk/c/372615/skvosty-skanzenov-drevene-kostoly.html 
Obrázok blogu
Prezidentská kancelária v Košiciach
Prezidentská kancelária v Košiciach 
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Jakabov palác pri stanici
Jakabov palác pri stanici 

A nakoniec ešte toto::

Záznamník KT Medicína Košice - Kardioturistika...
Záznamník KT Medicína Košice - Kardioturistika... 
...a tu je môj prvý záznam: cholesterol 4,9, tlak krvi 174/100, pulz 97
...a tu je môj prvý záznam: cholesterol 4,9, tlak krvi 174/100, pulz 97 

Takže na jar si to pôjdem zmerať zas.

.

Ján Urda

Ján Urda

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  725
  •  | 
  • Páči sa:  278x

jednoducho dôchodca, jednou rukou na blogu, druhou nohou v hrobe so životnou zásadou podľa Diderota: "Lepšie je opotrebovať sa, ako zhrdzavieť" Zoznam autorových rubrík:  Detstvo - spomienkyŠkola - spomienkyPráca - spomienkyCestovanieZ TurcaStaroba - spomienkyFilatelia - svet poznaniaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu