reklama

A znova rekreácia

Tentoraz pod krásnym Chočom, v Lúčkach. Priznám sa, v Lúčkach som prvý raz. Vedel som o nich, že sú tam kúpele na ženské choroby a krásny vodopád naprostred dediny. Na tento rok som si na jar naplánoval, že sa sem v lete vyberiem na bicykli pozrieť ten vodopád. Veď čože je to za pekného dlhého letného dňa pre ani nie sedemdesiatnika? Len pár kilometrov od Martina je Ružomberok a odtiaľ je to už na dohodenie kameňom. Necelých 60 km ta a toľko naspäť. A tu prišla šťastná náhoda, po ktorej som ani nemusel použiť bicykel a som tu: dodrúzganá noha. No a keď sa človek dostane lekárom do rany, tak mu zistia všakovaké neduhy, ktoré si sám ani neuvedomuje. Mne zistili, že nemôžem otehotnieť, tak ma aj s takou nohou poslali do kúpeľov Lúčky:-)

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)
Obrázok blogu

Teda som tu, neďaleko vodopádu. Nádherné okolie, ktoré si postupne vychutnávam. Ale nielen okolie, aj mnoho nádherných pacientok, čo Vám mám hovoriť, veď si to viete predstaviť. Oči ide človek na nich nechať. Jedna krajšia ako druhá, a toľko ich je... Od tých veľmi mladých, ešte celkom nerozkvitnutých, cez tie krásne kvitnúce, až po tie už odkvitajúce, ale ešte stále súce...

68 rokov som musel čakať na nejakú zlomeninu, aby som sa prvý raz v živote dostal do kúpeľov na liečenie ako pacient, doteraz som bol v kúpeľoch len na rekreácii, takže nemám veľmi s čím porovnávať. Ale zato moja menšia vnučka bola dvakrát v Kováčovej, tiež s nožičkou, a keď to videla tu, bola veľmi unesená. Vraj je to neporovnateľné. Nádherné ubytovanie, krásne okolie, ale služby nemohla porovnávať. Tie tu nepozná. Ale za všetko hovorí skutočnosť, že kúpele sú držiteľom certifikátu kvality ISO9001.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ubytovanie: Kúpeľný dom Choč na úrovni 3-hviezdičkového hotela. Vybavenie 2-posteľových izieb - ku každej izbe záchod s umývadlom a sprchovacím kútom a balkónom. Na každej izbe telefón, rozhlas, televízor so 14 programami, chladnička, možnosť pripojenia na internet (ja mám vlastné pripojenie: takže mi stačí len pripojenie na elektrickú sieť).

Kúpanie: Bazén spoločný pre ženy i pre mužov, šatňa takisto. Je to dôsledok minulosti, keď sa tu liečili len ženské choroby, vtedy neboli potrebné dve šatne. Tri prezliekacie kabínky samozrejme nestačia pre všetkých. V bazéne je veľká prevaha žien, podobne ako v celých kúpeľoch. Ani jedna z nich sa však nekúpe "hore bez". Zato v šatni, kde sa to len tak hemží ženami a len sem-tam nejaký muž, nie je nič nezvyklé vidieť ich aj "dole bez".

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Stravovanie: Na smeny s pevným zasadacím poriadkom - kde si sadnete prvý raz, tam budete sedieť počas celého pobytu. Raňajky systémom "švédsky stôl", obedy a večere sa objednávajú deň vopred z piatich druhov. Na kúpeľnom preukaze mám napísané: Diéta 3 (Racionálna), ale vyberám si bez ohľadu na diétu. Ani neviem, aká je to.

Procedúry: Po vstupnej prehliadke mi naordinoval lekár procedúry na necelé dva týždne, po ich skončení som šiel na kontrolu. Mal som už naordinované procedúry do konca pobytu. Pretože som už poznal jednotlivé druhy, požiadal som lekára, či by mi nemohol zmeniť sedacie vane za niečo iné s pohybom, veď len sa čľapkať vo vani, to nie je ono pre starca. Tak mi zopár takých vaní nahradil buď obyčajným bazénom s plávaním alebo bazénom s rehabilitačnou telesnou výchovou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Za stolom sme štyria. Traja vysokoškolsky vzdelaní: jeden inžinier ekonómie Ing., jedna lekárka MUDr., jedna fiškáľka JUDr. Len ja obyčajný sedliak bez titulu na stravovacom lístku.

Ešte pred necelými piatimi mesiacmi som chodil po horách s turistickými palicami, pred štyri a pol mesiacmi som mal polámanú nohu, pred štyrmi mesiacmi som bol na ňu operovaný, deň pred odchodom do kúpeľov som ešte chodil s barlami, dva týždne v kúpeľoch s francúzskymi palicami, potom bez všetkého a teraz chodím po horách opäť s turistickými palicami. Taký kolotoč od turistických palíc k turistickým paliciam.

No a tak znova hľadám dobrovoľníka-vodiča, ktorý by mi na jar zlomil druhú nohu, aby som si zas vychutnal rekreácie v nemocnici a v kúpeľoch:-)

Ján Urda

Ján Urda

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  725
  •  | 
  • Páči sa:  278x

jednoducho dôchodca, jednou rukou na blogu, druhou nohou v hrobe so životnou zásadou podľa Diderota: "Lepšie je opotrebovať sa, ako zhrdzavieť" Zoznam autorových rubrík:  Detstvo - spomienkyŠkola - spomienkyPráca - spomienkyCestovanieZ TurcaStaroba - spomienkyFilatelia - svet poznaniaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu