reklama

I.

Ruské piesne. Frontové, partizánske, populárne, ľudové, romance... Priznám sa, moje obľúbené. Po slovenských ľudových a cigánskych moje najobľúbenejšie. Svoj vzťah k nim som si vytvoril najmä cez učiteľa ruštiny na priemyslovke. Učiteľ, ktorý počas 2. svetovej vojny pôsobil v bieloruských lesoch ako partizán.Na priemyslovke sme mali dva okruhy ruštiny: základnú ruštinu a strojársku nadstavbu. Na základnej sme preberali gramatiku, literatúru... a učili sme sa sovietske a ruské piesne. No a takouto formou som si vytvoril vzťah k ruštine a ruským piesňam. Neviem, aké vtedy platili osnovy ruštiny, ale on sa od nich asi dosť odkláňal. Keď som kedysi chodil autom dovolenkovať do tých končín, vždy som sa vracal domov s niekoľkými novými LP-platňami.Záujemcovia o skladby Vladimíra Vysockého si môžu stiahnuť hádam celý jeho repertoát tu:http://musicmp3.spb.ru/artist/vladimir_vysotckii.html Tu uvádzam niektoré z mojich obľúbených, možno niekoho potešia.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

*

...мы вспомним наши годы молодые...

Ján Urda

Ján Urda

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  725
  •  | 
  • Páči sa:  278x

jednoducho dôchodca, jednou rukou na blogu, druhou nohou v hrobe so životnou zásadou podľa Diderota: "Lepšie je opotrebovať sa, ako zhrdzavieť" Zoznam autorových rubrík:  Detstvo - spomienkyŠkola - spomienkyPráca - spomienkyCestovanieZ TurcaStaroba - spomienkyFilatelia - svet poznaniaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu