reklama

Z RK do DK

Na nedeľu predpovedali krásne počasie, tak na nete som si pohľadal, kam sa vybrať. Kubínčani sa vraj prevezú autobusom do Ružomberka a potom sa budú vracať peši domov, tak to skúsim s nimi na kúsku do Studničnej, čo je časť Komjatnej. S Kubínčanmi som už bol na jeden a pol akcii, a bolo to dobré. Celá akcia bola z Istebného na Lysicu a dole do Párnice, pol akcie bolo na Obšívanku: išli sme z opačných koncov, oni z Vyšných Kamencov, ja z Tiesňav na začiatku Vrátnej a stretli sme sa až hore na vrchole Malé nocľahy.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (16)

Kubínčani šli z peši z ružomberskej stanice, ja som sa vlakom zviezol do Rybárpoľa a počkal som ich tam. Pôvodne som plánoval s nimi len do Komjatnej, časť Studničná, aj autobusové spoje smo si vypísal len odtiaľ do Ružomberka a z Valaskej Dubovej do Ružomberka a Dolného Kubína, ale potom som šiel s nimi až do Kubína.

Obrázok blogu

.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


Takto krásne to vyzeralo na Krivánskej Malej Fatre v to ráno:
zľava Malý Kriváň, Veľký Kriváň, Chleb s Hromovým, Stoh,
dole obec Turany
.

Obrázok blogu


Chátrajúca bývalá rybárpoľská textilka v súčasnosti.
V pozadí Veľká Fatra s Tlstou horou a Malinným
.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu


Dočkal som sa:
Devätica Kubínčanov - šesť žien a dievčat a traja muži
ma ochotne prijali medzi seba
.

Obrázok blogu


Spätný pohľad na druhú stranu údolia - Veľkú Fatru
.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


Prvý výsek hory za výstupu:
hore pohľad na Malú Fatru (Krivánsku),
dole pohľad na Veľkú Fatru
.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


Prvá zastávka na oddych a občerstvenie na teplom slniečku pri senníku na lúke
.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


Jarná idylka v zimných podmienkach so senníkmi
.

Obrázok blogu


Ide sa ďalej - smer Radičina
.

Obrázok blogu


Toto som si nemohol nechať ujsť bez zdokumentovania:
hrubá vetva jedného stromu kolmo vrastená do kmeňa susedného stromu
.

Obrázok blogu


Opäť prestávka na oddych a občerstvenie
pred strmým výstupom na vrchol Radičinej
.

Obrázok blogu


Na drevenom mostíku ako rozhľadni na vrchole Radičinej
.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


Výhľady do údolia Váhu a na Veľkú Fatru
.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu

-

Obrázok blogu


Čistinka zbrázdená krížom-krážom snehovými skútrami
.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


Stratili sme značku, rozdelili sa na menšie skupinky,
aby sme sa o chvíľu znova spojili do spoločnej
.

Obrázok blogu


Stoh a Veľký Rozsutec v Krivánskej Malej Fatre
.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


Medzi stromami sa ukázal Veľký Rozsutec
.

Obrázok blogu


Pred nami Studničná, časť Komjatnej, so svojimi bralami uprostred.
Pôvodne som chcel svoju účasť ukončiť tu,
ale potom reku keď som priščiel sem, tak idem aj ďalej
.

Obrázok blogu

.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


Priamo naprostred Studničnej sa týčia vežovité vápencové bralká,
prekrásne skalné vežičky zvané aj Sedem kostolov.
Skaliská každého zaujmú hneď na prvý pohľad.
Keď som tu bol ostatný raz, šiel som z Párnice do Valaskej Dubovej,
bolo to vlani na 1. mája, všade po dedinách plno májov.
Vtedy som sa tu na tieto skaly vyččkriabal a kochal sa krásnymi výhľadmi
údolím na oravskú stranu. Skaly sú ľahko prístupné.
Kto si chce pozrieť vtedajšie zábery z brál, môže ich vidieť v tomto článku
.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu


Naľavo Hviezdoslavom toľko ospevovaný Veľký Choč,...
.

Obrázok blogu


...napravo hrebeň Krivánskej Malej Fatry
od Veľkého Kriváňa po Veľký Rozsutec v pozadí
.

Obrázok blogu


Ďalšia zastávka na oddych a občerstvenie nad osadou Studničná
.

Obrázok blogu


Choč z tejto strany ani nepôsobí tak uchvacujúco
.

Obrázok blogu


Poľad hore Oravou
.

Obrázok blogu


Pokračovanie popod horu a cez polia smerom na Kubín
.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


Naľavo sa v diaľke ukázali aj krásne Západné Tatry,
kam sa na Baranec v ten deň vybrali ružomberskí turisti
.

Obrázok blogu


Ešte ra Stoh a Veľký Rozsutec...
.

Obrázok blogu


...a Choč na druhej strane, tentoraz v krajšom pohľade
.

Obrázok blogu


.

Obrázok blogu


A po zdolaní kopcov Vrchy a Kuzminovo už cieľ prechádzky - Dolný Kubín
.

Tak takto sme sa prešli s kubínskymi turistami
za nádherného slnečného, ale chladného jarného počasia
z centra dolného Liptova do centra dolnej Oravy

SkryťVypnúť reklamu
reklama

.
No a nakoniec Vám prajem príjemné prežitie sviatkov jari.

Ján Urda

Ján Urda

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  725
  •  | 
  • Páči sa:  278x

jednoducho dôchodca, jednou rukou na blogu, druhou nohou v hrobe so životnou zásadou podľa Diderota: "Lepšie je opotrebovať sa, ako zhrdzavieť" Zoznam autorových rubrík:  Detstvo - spomienkyŠkola - spomienkyPráca - spomienkyCestovanieZ TurcaStaroba - spomienkyFilatelia - svet poznaniaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu