reklama

Silvestrovská Ľadonhora

Kopec na Kysuciach. Zvláštny svojou výškou: 999. Keď si na ňom, nohami stojíš v jednej tisícke a hlavu máš v druhej tisícke. A tak na Silvestra som sa pripojil k dolnokysuckým turistom a prešiel sa za krásnymi výhľadmi.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (15)

Na Silvestra a na Nový rok sa to na internete len tak hemží tradičnými aktivitami turistických klubov. Asi najznámejší a najmasovejší je výstup na krásny Choč na rozhraní Oravy a Liptova. Ja si v tomto termíne vyberám akciu tak, aby som bol v podvečer doma, teda akciu neďaleko a s dobrým dopravným spojením. Teraz som dal prednosť akcii kysuckých turistov - Ľadonhore. Z domu ešte za tmy, ale z Kysúc doma v Turci už o 15. hod. S prestupmi vo Vrútkach, Žiline i Kysuckom Novom Meste a s čakaním na spoje. A to som sa ešte aj pár desiatok metrov curigal hore kopcom, lebo jednu "tretru" z nohy som pri zostupe stratil, tak som sa sa pre ňu vracal hore, kým som ju nenašiel trčiacu z mokrého zasneženého lístia.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V zime som na Ľadonhore ešte nebol. A zvedavosť - to je u mňa známa vlastnosť, takže aj teraz ma ta hnala zvedavosť vidieť niečo nové, pekné zimné výhľady. Stálo to za tú námahu, ale pre svoje zdravie a potešenie človek obetuje trochu toho pohodlia aj v posledný deň v roku, keď väčšinu roka len oddychuje.

Ráno, keď som vyšiel z domu,cítil som sa všelijako. Pochyboval som o počasí: na nebi nebolo vidno ani mesiac, ani jedinú hviezdičku. Ak tak bude cez deň, tak toho veľa neuvidím.Trochu som aj ľutoval, že som deň predtým nešiel s Ružomberčanmi na Ploskú a Borišov, mali nádherné počasie. Nakoniec však aj na Silvestra bolo nádherne. Pôvodne som plánoval, že po hrebeni prejdem len polovicu na Holý vrch a odtiaľ sa spustím do Dolného Vadičova, veď je predsa Silvester a doma musím byť skôr ako z iných podobných akcií, A hoci chodník dole do Dolného Vadičova bol prešľapaný -išla tade hore menšia skupinka turistov, s ktorou sme sa stretli kdesi na hrebeni- predsa som pokračoval až do Kysuckého Nového Mesta.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pešia túra začínala po vstupe do lesa dosť prudkým stúpaním na hrebeň, potom nasledovalo niekoľkonásobné pohupovanie sa po hrebeni, trošku stúpania s troškou klesania, až nakoniec to bolo už len dlhé mierne klesanie.
 

Obrázok blogu

Odchod z domu za tmy, o pol siedmej
.

Obrázok blogu

V Kysuckom Novom Meste pri nástupe do autobusu
smer Horný Vadičov - konečná

.

Obrázok blogu

Má to pomenovanie Zakopané, ale nie je to v poľských Tatrách
.

Obrázok blogu

Dreva na zimu narichtované dosť
.

Obrázok blogu

Tam hore je tá Ľadonhora
.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Vľavo Ľadonhora s dosť prudkým stúpaním
.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Za nami horný koniec Horného Vadičova

.

Obrázok blogu

Tam vzadu jeden z najkrajších vrcholov Slovenska
.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Na horácch slnko, v údoiach hmly
.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Pohľad z Ľadonhory smerom ku Kysuckej bráne
.

Obrázok blogu

Pri príchode na Ľadonhoru privítanie pohárikom Becherovky
.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Rozlezení turisti
.

Obrázok blogu

Podliezanie
.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Pohupovanie po hrebeni
.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Idylka
.

Obrázok blogu

Dosť ostrý hrebeň
.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Pekné na premýšľanie
.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Na ďalšom kopci - Holom vrchu - vatrička a okolo nej
nie dvanásť mesiačikov, ale veselá chasa mladých
.

Obrázok blogu

Suchý vrch s veľkou hubou na strome
.

Obrázok blogu

Roztrúsení turisti na Suchom vrchu
.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Ide sa ďalej
.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Naklonené brlá
.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Kysucké Nové Mesto
.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Na čistinke
.

Obrázok blogu

Lesnou cestou
.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Tam za nami je Ľadonhora i Suchý vrch
.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Pod nami Budatínska Lehota, vzadu Kysucké Nové Mesto
.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Dom smútku v Budatínskej Lehote
.

Obrázok blogu

Toto je starší pohľad na Ľadonhoru (vľavo) tiež z Horného Vadičova z apríla,
keď sneh už pomaly odchádzal

SkryťVypnúť reklamu
reklama

.

Posledný deň starého roka bol nádherný-

Nech nás takéto krásne slnečné dni sprevádzajú čo najviac aj v novom roku,
aby nám vylaďovali úsmev na tvárach!



.

Ján Urda

Ján Urda

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  725
  •  | 
  • Páči sa:  278x

jednoducho dôchodca, jednou rukou na blogu, druhou nohou v hrobe so životnou zásadou podľa Diderota: "Lepšie je opotrebovať sa, ako zhrdzavieť" Zoznam autorových rubrík:  Detstvo - spomienkyŠkola - spomienkyPráca - spomienkyCestovanieZ TurcaStaroba - spomienkyFilatelia - svet poznaniaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu