reklama

Poriadny neporiadok alebo neporiadny poriadok?

Pri práci mám vždy dosť veľký neporiadok, ktorý nie vždy upracem, voči čomu má manželka zas veľkú averziu. Trpí mániou, že vždy mi musí porobiť poriadok, či na stole pri počítači, alebo v dielničke. Žena je len žena, a nemá žiadne pochopenie pre moje mužské slabosti. Každý ženatý muž to asi má rovnaké v tom našom živote.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (24)
Veronika - začínajúca bonsajistka
Veronika - začínajúca bonsajistka 

 Ale ten neporiadok je neporiadkom len v očiach nezainteresovaného. V tom neporiadku vždy viem, kde čo mám, ľahko to nájdem, nemusím vôbec hľadať, stačí natiahnuť ruku a mám to. Niekedy síce musím prehadzovať veci, ale aj tak... V izbe na každom voľnom mieste knihy, poznámky, náčrty, filatelistické veci, katalógy..., v dielničke náradie, nástroje, prípravky, pomôcky, rôzne tie "zibziky"... Ale keď mi manželka porobí poriadok, nikdy neviem, kde čo je. Spočiatku som to skúsil tak, že na každú maličkosť som sa jej vypytoval, kde to založila, reku, raz ju to už musí omrzieť. Ale kdeže ju a omrzieť. Omrzelo to mňa, nie ju. Niekedy mi len povedala, máš to tam a tam. A naozaj to tam aj bolo. Inokedy zašla so mnou do mojej izby a ukázala mi, kde to odložila. Ona vždy vedela, kde je to, ja nikdy. Keď som to hľadal sám, trvalo mi to aj hodiny, kým som to našiel na takom mieste, o ktorom by sa mi to ani len nesnívalo. Keď som to mal v tom mojom neporiadku, vtedy som vždy ja vedel, kde je to, nikdy nie ona. Čo je teda lepšie? Môj neporiadok, ale predsa len môj vlastný, alebo jej poriadok, ale predsa len jej a nie môj? Pre mňa, nie pre ňu. Pre mňa jej poriadok bol neporiadkom a môj neporiadok poriadkom, pre ňu môj neporiadok nebol poriadkom. Ako ju teda odučiť z môjho poriadku robiť jej poriadok? 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Keď to vypytovanie nezabralo, dlho som ďalej špekuloval, aký trik na ňu vymyslieť, ale nič som nemohol vyšpekulovať. Až nedávno...

 Na stole som mal kedysi okrem iných vecí určitý čas aj literatúru o bonsajoch. Boli tam knihy vlastné i z knižnice a moje poznámky v zošite. Knihy z knižnice som medzitým vrátil, zvyšok manželka odpratala. Medzi nimi bola aj taká malá miniknižočka, aké vychádzali kedysi v edícii Živeny po 4,- Kčs, rozmerov 10x15 cm. Skôr narodené a skôr narodení to poznajú, také tie populárne príručky Zelenine zelenú, Mraznička - náš pomocník, Pošepky medzi nami, Čo nenájdete v kuchárskej knihe, Moderné bývanie, Deti - naša radosť a podobné praktické príručky. Tá maličká bola zo všetkých o bonsajoch najlepšia: všetko prehľadne v malom, naozaj super príručka. Bolo to asi pred štvrťrokom. A nedávno sa o bonsaje začala zaujímať staršia vnučka. Tak sme začali hľadať, kde to môže byť. Manželka hľadala, vnučka hľadala, ja som hľadal. Nikde nič. Dva dni a ani za božemôj to nájsť. Po dvoch dňoch som ju potajme vytiahol z vačku kabáta, kde som ju odložil (alebo skryl?) pár minút pred tým, ako sme ju začali hľadať, aby sme ju nemohli nájsť. A potom som ju podstrčil tak trošku nenápadne tam, kde sme už aspoň desaťkrát všetko prehľadali. Vyprovokoval som ďalšie hľadanie a víťazoslávne ju tam našla vnučka.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Odvtedy mi už manželka hoci so zaťatými zubami, ale predsa len nerobí poriadok a ja si žijem v tom mojom neporiadnom poriadku alebo poriadnom neporiadku, ale pritom mojom vlastnom. A vždy viem, kde čo mám. Len dúfam, že mi to vydrží, lebo vlastné je len vlastné.

 Len sa obávam, aby jej to neprezradila vnučka, keď si to tu prečíta, lebo to by bol koniec môjmu pohodliu. Ale dúfam, že sa mi podarí nahovoriť vnučku na naše spoločné tajomstvo.:-)

Ján Urda

Ján Urda

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  725
  •  | 
  • Páči sa:  278x

jednoducho dôchodca, jednou rukou na blogu, druhou nohou v hrobe so životnou zásadou podľa Diderota: "Lepšie je opotrebovať sa, ako zhrdzavieť" Zoznam autorových rubrík:  Detstvo - spomienkyŠkola - spomienkyPráca - spomienkyCestovanieZ TurcaStaroba - spomienkyFilatelia - svet poznaniaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu