reklama

Tentoraz náboženská turistika

Hornooravskými obcami Klin, Zubrohlava a Bobrov neďaleko Námestova. Na kopci nad obcou Klin je postavená najvyššia socha Ježiša na Slovensku, nad obcou Bobrov v krásnej aleji krížová cesta.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

O vysokej soche Ježiša, najvyššej na Slovensku, som sa dozvedel už dávno. Keď som prednedávnom bol v Oravskej Polhore, z cesty autobusom som ju zdiaľky na kopci aj zhliadol. Chcel som ju však vidieť aj zblízka, tak som sa ta vybral. 9,5 m vysoká socha pod vrcholom neveľkého kopca Grapa (797) nad obcou Klin má šírku 7 metrov a s podstavcom váži 23 ton. Týči sa vo výške 686 metrov. Z miesta, kde je umiestená sú za krásneho počasia nádherné výhľady doďaleka, keď som sa ta šiel prejsť ja, obloha bola zatiahnutá a občas aj mrholilo, takže z tých pohľadov od sochy toho veľa nebolo. Trochu lepšie to bolo s výhľadmi od kalvárie nad Bobrovom hoci je to nižšie ako od sochy nad Klinom.Kým som prišiel nad bobrovskú kalváriu, tak sa trochu aj vyčasilo a odtiaľ bolo v diaľke vidno aj zasnežené končiare Západných Tatier.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Moja prechádzka začínala na odbočke do Klina, kde som vystúpil z autobusu, ktorý pokračoval do Bobrova. Dal som sa do reči s ďalšou cestujúcou, ktorá tu vystúpila a na malom úseku po dedine sme išli spolu. Poradila mi, že o pol hodiny na horný koniec pôjde autobus, aby som si naň počkal. To by som však z dediny toho nemal veľa, tak takmer cez celú dedinu šiel peši. Asi v polovici dediny som natrafil na smerovku na odbočku na náučný chodník, ktorý však viedol bohvie kam, lebo na susednom stĺpe bola smerovka, podľa ktorej bolo treba ísť k soche priamo za nosom. Náučný chodník by mal byť spojený s výstupom k soche. Tak som teda náučný chodník vynechal a pokračoval som hore dedinou, kde pri škole som odbočil na kopec k soche. Autom sa asfaltovou cestou dá vyjsť až priamo k soche, lepšie je však nechať ho pri altánku pod kopcom a ku soche sa trochu prejsť Bolestnou cestou Sedembolestnej. Pod sochou je altánok i tabuľa s označením vrcholov, ktoré z tohoto miesta vidno.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Od sochy som sa vybral dole cez polia a pastviny do susednej dediny Zubrohlava. Vedel som, že tam ponad potok Polhoranka je most, nevedel som však, v ktorých miestach. Zubrohlava, podobne ako iné dediny v tejto oblasti (Klin, Rabča, Oravská Polhora...) tvorí jedna dlhá ulica okolo potoka a cesty, takže kde bude ten most? Keď som videl futbalové ihrisko, mimochodom, Zubrohlave ho môžu závidieť mnohé mestá - hlavné ihrisko a dve tréningové s krásnou trávou - tak som vedel, že most musí byť pri ihrisku. Zubrohlavu som si poprezeral nie tak dávno, keď som sa v Oravskej Polhore bol pozrieť na rezbárov. Takže teraz som sa tam len tak zastavil na chvíľu a pretože počasie bolo, aké bolo, tak som tam porušil aj svoju zásadu: Pivo až na konci túry. V útulnej krčmičke naprostred dediny som si pri pive počkal, kým sa počasie trochu umúdrilo a vybral som sa do ďalšej dediny - Bobrova, ktorej chotár susedí už s Poľskom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V Bobrove som sa prešiel krásnou alejou starých mohutných stromov - krížovou cestou na nevysoký kopček nad dedinou, odkiaľ už za trochu krajšieho počasia boli tie výhľady o čosi lepšie. Cestou späť do dediny som sa zastavil aj pri kaplnke venovanej obetiam dávneho moru.

Ráno v Turci
Ráno v Turci 
Raňajší Choč na dolnej Orave
Raňajší Choč na dolnej Orave 

KLIN

Zo sedla Priehyb medzi Oravským Podzámkom a Hruštínom časť Hruštína, v pozadí Babín
Zo sedla Priehyb medzi Oravským Podzámkom a Hruštínom časť Hruštína, v pozadí Babín 
Prvá drevenica v Kline
Prvá drevenica v Kline 
Opustená krásna drevenica
Opustená krásna drevenica 
Majiteľ tejto drevenice postavil nový dom (v pozadí)
Majiteľ tejto drevenice postavil nový dom (v pozadí) 
Tiež už len chátra
Tiež už len chátra 
Pred vlastným hrobom
Pred vlastným hrobom 
Kaplnka v dedine
Kaplnka v dedine 
Krásny rozpadávajúci sa dvojdom, len strecha je opravená
Krásny rozpadávajúci sa dvojdom, len strecha je opravená 
Radosť pozerať sa naň
Radosť pozerať sa naň 
A to už kostol zhora od cintorína
A to už kostol zhora od cintorína 
Kostol spredu
Kostol spredu 
Vnútrajšok kostola so schodiskom
Vnútrajšok kostola so schodiskom 
Spätný pohľad na Klin za výstupu k soche
Spätný pohľad na Klin za výstupu k soche 
Pohľad hore dedinou za výstupu
Pohľad hore dedinou za výstupu 
Pod vrcholom kopca Grapa (797) sa nachádza socha Ježiša, vyššia ako v Prešove, ale nižšia ako v Riu
Pod vrcholom kopca Grapa (797) sa nachádza socha Ježiša, vyššia ako v Prešove, ale nižšia ako v Riu 
...dúha vodu pije...
...dúha vodu pije... 
Spätné pohľady na Klin za stúpania
Spätné pohľady na Klin za stúpania 
Pohľad na susednú obec Zubrohlava
Pohľad na susednú obec Zubrohlava 
Zubrohlava, v pozadí Bobrov. Týmto terénom som sa spustil dole od sochy
Zubrohlava, v pozadí Bobrov. Týmto terénom som sa spustil dole od sochy 
Obrázok blogu
Prvá zastávka Bolestnej cesty Sedembolestnej
Prvá zastávka Bolestnej cesty Sedembolestnej 
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Posledná zastávka Belestnej cesty Sedembolestnej
Posledná zastávka Belestnej cesty Sedembolestnej 
A to je už na vrchole
A to je už na vrchole 
Vysoká socha Ježiša Krista
Vysoká socha Ježiša Krista 
Modliaci sa pápež pod sochou
Modliaci sa pápež pod sochou 
Obrázok blogu
To je odpočinkové miesto pod sochou
To je odpočinkové miesto pod sochou 
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Nezabudli tu ani na turistov. Z miesta za pekného počasia krásne výhľady doďaleka
Nezabudli tu ani na turistov. Z miesta za pekného počasia krásne výhľady doďaleka  
Oravská priehrada so Slanickým ostrovom
Oravská priehrada so Slanickým ostrovom 
Zubrohlava
Zubrohlava 
Dolná časť ďalšej hornooravskej obce Rabča
Dolná časť ďalšej hornooravskej obce Rabča 
Pohľad hore dolinou Oravskej Polhory
Pohľad hore dolinou Oravskej Polhory 

ZUBROHLAVA

Zubrohlava, do ktorej som sa spustil z kopca. V pozadí Bobrov, kam som sa vybral ďalej
Zubrohlava, do ktorej som sa spustil z kopca. V pozadí Bobrov, kam som sa vybral ďalej 
Futbalový štadión so šatňami v Zubrohlave na tejto strane potoka Podhoranka
Futbalový štadión so šatňami v Zubrohlave na tejto strane potoka Podhoranka 
Zhora to vyzeralo ako lode na Podhoranke, svietilo to, pohybovalo sa to - a to ťažili a odvážali štrk z potoka
Zhora to vyzeralo ako lode na Podhoranke, svietilo to, pohybovalo sa to - a to ťažili a odvážali štrk z potoka  
Pôvodné oravské dediny tvorila jedna dlhá ulica popri potoku a ceste, teraz sa stavia už aj na kopcoch
Pôvodné oravské dediny tvorila jedna dlhá ulica popri potoku a ceste, teraz sa stavia už aj na kopcoch 
Zubrohlavský futbalový štadióm s tromi hracími plochami s nádherným trávnikom
Zubrohlavský futbalový štadióm s tromi hracími plochami s nádherným trávnikom 
Most ponad Polhoranku
Most ponad Polhoranku 
Polhoranka z mosta
Polhoranka z mosta 
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Múzeum pod nebom v centre Zubrohlavy
Múzeum pod nebom v centre Zubrohlavy 
Obrázok blogu
Zubrohlavský kostol
Zubrohlavský kostol 
V kostole prebiehali práce, vykonávané poľskou firmou
V kostole prebiehali práce, vykonávané poľskou firmou 
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Vnútrajšok kostola
Vnútrajšok kostola 
Obrázok blogu
Nástenné maľby v kostole
Nástenné maľby v kostole 
Obrázok blogu
Sochy svätých pri kostole
Sochy svätých pri kostole 
Pivo uprostred túry bez ďalších dvoch 75+
Pivo uprostred túry bez ďalších dvoch 75+ 

BOBROV

Obrázok blogu
Bobrovský kostol
Bobrovský kostol 
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Sochy svätých v Bobrove
Sochy svätých v Bobrove 
Obrázok blogu
Krásne drevorezby Cyrila a Metoda pred kostolom
Krásne drevorezby Cyrila a Metoda pred kostolom 
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Vstupná brána na bobrovskú kalváriu
Vstupná brána na bobrovskú kalváriu 
Alej starých stromov, kade dobre padne prechádzka aj ateistovi
Alej starých stromov, kade dobre padne prechádzka aj ateistovi 
Kamenný most pod chodníkom na kalváriu
Kamenný most pod chodníkom na kalváriu 
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Kaplnka na kalvárii
Kaplnka na kalvárii 
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Pohľady od kaplnky na zasnežené končiare v diaľke
Pohľady od kaplnky na zasnežené končiare v diaľke 
Obrázok blogu
Vpredu bobrovský kostol
Vpredu bobrovský kostol 
Obrázok blogu
Neďaleko kalvárie kaplnka obetiam moru
Neďaleko kalvárie kaplnka obetiam moru 
Starý náhrobník pri morovej kaplnke
Starý náhrobník pri morovej kaplnke 
Obrázok blogu

.

Ján Urda

Ján Urda

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  725
  •  | 
  • Páči sa:  278x

jednoducho dôchodca, jednou rukou na blogu, druhou nohou v hrobe so životnou zásadou podľa Diderota: "Lepšie je opotrebovať sa, ako zhrdzavieť" Zoznam autorových rubrík:  Detstvo - spomienkyŠkola - spomienkyPráca - spomienkyCestovanieZ TurcaStaroba - spomienkyFilatelia - svet poznaniaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu