reklama

Z dvoch brehov Hornádu

V piatok sa traja takmerosemdesiatnici boli pozrieť na zamrznutý Šútovský vodopád,, tak mi prišla chuť aj na Šikľavú skalu. Vlani v januári som šiel po pravej strane Hornádu, toho roku po ľavej z Matejoviec n. H. do Chraste n. H

Písmo: A- | A+
Diskusia  (25)

Koncom januára sme boli pod zamrznutým Brankovským vodopádom, najvyšším vodopádom v Nízkych Tatrách, jedným z piatich vodopádov, ktoré sú NPP (ďalšie vodopády-NPP: Lúčanský v obci Lúčky, Bystrô pod Poľanou, Kľacký pod Kľakom zo strany Vrícka a Starohutský pri Novej Bani). Iné krásne vodopády nie sú medzi NPP, pretože sú časťami vyšších stupňov PP.

Tu sú niektoré zamrznuté vodopády: https://urda.blog.sme.sk/c/256964/Zamrznute-vodopady.html

*

Zopár záberov z návštevy Brankovského vodopádu:

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

 

*

Zopár záberov z návštevy Šútovského vodopádu:

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

*

A teraz k tomu Hornádu a jeho dvom brehom: 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vlani po pravom brehu Matejoviec do Vítkoviec

Vlani v januári som sa po pravom brehu Hornádu vybral za sakrálnymi pamiatkami, kostolmi. Lákal ma hlavne kostol v Matejovciach kvôli maľovanému drevenému kazetovému stropu a keď som už poobdivoval matejovský, tak som sa vybral aj do Chraste, kde ma zas lákala prírodná pamiatka - Farská skala, na ktorej stojí miestny kostol. V oboch obciach som sa stretol s pochopením miestnych farárov, poobdivoval peknotu a urobil niekoľko záberov a keďže som do odchodu vlaku mal ešte dosť času, tak som sa vybral i do neďalekých Vítkoviec.

Počasie v tatranskej oblasti vlani v januári
Počasie v tatranskej oblasti vlani v januári 

V Matejovciach

V Matejovciach na tabuli žiadna "upútavka" na Šikľavú skalu
V Matejovciach na tabuli žiadna "upútavka" na Šikľavú skalu 
Kostol v Matejovciach bez túrne-veže
Kostol v Matejovciach bez túrne-veže 
Drevená zvonička pri kostole
Drevená zvonička pri kostole 
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Maľovaný drevený kazetový strop kostola
Maľovaný drevený kazetový strop kostola 

Medzi Matejovcami a Chrasťou

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Dosť netradičné spájanie šín-koľajníc medzi Hornádom a Chrasťou
Dosť netradičné spájanie šín-koľajníc medzi Hornádom a Chrasťou 
Cestou poľom som natrafil na tieto zvyšky diviaka - najpravdepodobnejšie akcia pytliaka, lebo poľovník by zobral celého diviaka, vlky by kožu aj hlavu rozkmásali, koža by nebola tak rovno rozrezaná
Cestou poľom som natrafil na tieto zvyšky diviaka - najpravdepodobnejšie akcia pytliaka, lebo poľovník by zobral celého diviaka, vlky by kožu aj hlavu rozkmásali, koža by nebola tak rovno rozrezaná 
Na druhej strane za štrekou a potokom som v hore uvidel tieto veľké cencúle
Na druhej strane za štrekou a potokom som v hore uvidel tieto veľké cencúle 

V Chrasti

Prírodná pamiatka - Farská skala v Chrasti
Prírodná pamiatka - Farská skala v Chrasti 
Kostol postavený na Farskej skale a ohradený skalným plotom
Kostol postavený na Farskej skale a ohradený skalným plotom 
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Drevená zvonička pri kostole
Drevená zvonička pri kostole 
Farská skala a na nej ohradený kostol s drevenou zvoničkou
Farská skala a na nej ohradený kostol s drevenou zvoničkou 

Vo Vítkovciach

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
 Kostol vo Vítkovciach stojí na kopci a dýcha vekom, tak ako aj predchádzajúce
Kostol vo Vítkovciach stojí na kopci a dýcha vekom, tak ako aj predchádzajúce  

Toho roku po ľavom brehu

Takéto počasie vítalo v Matejovciach
Takéto počasie vítalo v Matejovciach 
Pribudla tam aj smerovka na Šikľavú skalu
Pribudla tam aj smerovka na Šikľavú skalu 

No a tá Šikľavá skala 

Niekde sa Šikľavá skala má "prídomok" hovoria Matejovská Š. s., inde "prídomok" Chrastianska Š. s.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Dve mladé návštevníčky spomedzi pár návštevníkov, ktorých som mohol spočítať na prstoch jednej ruky. Cestou späť som stretal zopár ďalších
Dve mladé návštevníčky spomedzi pár návštevníkov, ktorých som mohol spočítať na prstoch jednej ruky. Cestou späť som stretal zopár ďalších 
Tam hore sú cencúle, ktoré som si všimol vlani, dolné nebolo z opačnej strany vidno
Tam hore sú cencúle, ktoré som si všimol vlani, dolné nebolo z opačnej strany vidno  

Opačným smerom od Matejoviec popri Hornáde je tiež zaujímavá lokalita - Markušovské steny s Markušovským skalným hríbom, zrúcaninu hradu a NKP kaštieľ v Markušovciach,.

Vlani tu bolo len sem-tam zopár malých fliačikov snehu, toho roku to tiež nebolo lepšie. Pritom pri návšteve Brankovského a Šútovského vodopádu snehu záľaha.

Ján Urda

Ján Urda

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  725
  •  | 
  • Páči sa:  278x

jednoducho dôchodca, jednou rukou na blogu, druhou nohou v hrobe so životnou zásadou podľa Diderota: "Lepšie je opotrebovať sa, ako zhrdzavieť" Zoznam autorových rubrík:  Detstvo - spomienkyŠkola - spomienkyPráca - spomienkyCestovanieZ TurcaStaroba - spomienkyFilatelia - svet poznaniaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu