reklama

Rozhľadňa Krásno n. K. s krížovou cestou

Jedna z najnovších rozhľadní, rozhľadňa U Jantov nad Krásnom nad Kysucou spolu s rozpracovanou krížovou cestou.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)

Teraz som sa vybral na novú rozhľadňu nad Krásnom, ktorú otvorili len minulý rok.. Rozhľadňa stojí nad osadou U Jantov. Pôvodne som plánoval výstup hore krížovou cestou, ale skončilo to opačne a krížovou cestou bol zostup.

Cesta k rozhľadni

Cesta hore: od žel. stanice odbočiť doprava, trochu po ceste popri železnici, po pár metroch na najbližšej križovatke doľava, hore úzkou asfaltkou popri Vlčovskom potoku do osady Vlčov, tam odbočiť doprava a odtiaľ pasienkami doprava k rozhľadni, netreba zachádzať do stredu osady.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Rozhľadňa na vrchu Diel stojí vo výške 560 m, trošku pod jeho vrcholom, aby bol lepší výhľad na mesto. 

Rozhľadňa aj krížová cesta sú dielom Stanislava Mikovčáka a jeho rukopis vidno už na prvý pohľad. Okná vyzdobené ako na jeho ostatných rozhľadniach, v múre odložená "buksa" pre nasledujúce generácie. Pekné výhľady z rozhľadne na všetky strany, na roztrúsené kysucké osady.

Z rozhľadne som sa vracal druhou stranou krížovou cestou. Zvláštna krížová cesta, na začiatku musia byť vysvetlené jej jednotlivé zastavenia.

Pretože som mal hodne času, zastavil som sa aj v susednej dedine Dunajov.

Krása na ktoromsi humne v Krásne nad Kysucou
Krása na ktoromsi humne v Krásne nad Kysucou 
Obrázok blogu
Hoci som pôvodne chcel ísť z druhého konca, keď som videl "Osada Jantov", tak som sa vybral z tejto strany
Hoci som pôvodne chcel ísť z druhého konca, keď som videl "Osada Jantov", tak som sa vybral z tejto strany 
Basketbalové ihrisko na ceste mi pripomenulo detstvo. Hrávali sme takto na ulici futbal, jediný šport, ktorý sme poznali. Dedinskí chalani nepoznali basketbal a ani basketbalovú loptu nemali, len takú handrovú
Basketbalové ihrisko na ceste mi pripomenulo detstvo. Hrávali sme takto na ulici futbal, jediný šport, ktorý sme poznali. Dedinskí chalani nepoznali basketbal a ani basketbalovú loptu nemali, len takú handrovú  
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Cesta stále smeruje k rozhľadni
Cesta stále smeruje k rozhľadni 
Obrázok blogu
Cesta úzka, prudké stúpania a zákruty
Cesta úzka, prudké stúpania a zákruty 
Osada Jantov
Osada Jantov 
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Vizitka po diviakoch - rozorané
Vizitka po diviakoch - rozorané 
Obrázok blogu
Mikovčákova rozhľadňa nad Krásnom nad Kysucou
Mikovčákova rozhľadňa nad Krásnom nad Kysucou 
Obrázok blogu
Typická Mikovčékova výzdoba okien, či nad Starou Bystricou, Zborovom, Holíčom, Zákopčím...
Typická Mikovčékova výzdoba okien, či nad Starou Bystricou, Zborovom, Holíčom, Zákopčím... 
Obrázok blogu
Obrázok blogu
...a v múre zamurovaná skrinka s odkazom budúcim generáciám
...a v múre zamurovaná skrinka s odkazom budúcim generáciám 
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Výhľady z rozhľadne
Výhľady z rozhľadne 
Obrázok blogu
Takéto mohutné stromy pravdepodobne padli kvôli rozhľadni a teraz ich skaza berie
Takéto mohutné stromy pravdepodobne padli kvôli rozhľadni a teraz ich skaza berie 

Cesta späť

Cesta späť vedie budovanou a ešte nedokončenou krížovou cestou s netradičnými Mikovčákovými zjaveniami. Ich vysvetlenie a popis sú netradične sústredené na jednom mieste, na začiatku cesty, nie pri jednotlivých zastaveniach.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Kysucké lesy
Kysucké lesy 
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Budúca studnička, zatiaľ by som sa z nej nenapil, voda v nej veľmi kalná
Budúca studnička, zatiaľ by som sa z nej nenapil, voda v nej veľmi kalná 
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Aj krížových ciest som pochodil dosť, ale toto bola hádam prvá, kde popisy nie sú pri jednotlivých zastaveniach
Aj krížových ciest som pochodil dosť, ale toto bola hádam prvá, kde popisy nie sú pri jednotlivých zastaveniach 
Obrázok blogu

Pretože času som mal bohato, tak som sa radšej zastavil v Dunajove obzrieť si dosť zvláštny nový kostol, akoby som mal dlho čakať na stanici v Žiline

Kostol v Dunajove je nový a zvnikol rozšírením bývalej kaplnky so zvonicou
Kostol v Dunajove je nový a zvnikol rozšírením bývalej kaplnky so zvonicou 
Ján Urda

Ján Urda

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  725
  •  | 
  • Páči sa:  278x

jednoducho dôchodca, jednou rukou na blogu, druhou nohou v hrobe so životnou zásadou podľa Diderota: "Lepšie je opotrebovať sa, ako zhrdzavieť" Zoznam autorových rubrík:  Detstvo - spomienkyŠkola - spomienkyPráca - spomienkyCestovanieZ TurcaStaroba - spomienkyFilatelia - svet poznaniaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu