reklama

Správny zásah v pravý čas

Bolo to dávno, pred takými 60 rokmi, ešte v rodnej dedine Málinec, na futbalovom ihrisku neďaleko cigánskej osady Jamy a Ipľa. Mohol som mať takých sedem rokov...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)
Obrázok blogu

* * *

Skupinka malých fafrnkov sme sedeli za bránkou hostí. Prudká strela domáceho útočníka sa od brvna odrazila späť do poľa. Nezdržal som sa a z plných pľúc som vtedy ešte takým preskakujúcim detským hláskom namiesto "Do tyče" zakričal "Do p...".
Podišiel ku mne usporiadateľ, sused, a len tak potichu mi povedal: "A to bolo čo...?".
Nič viac, žiadne siahodlhé mravokárne reči, žiadne mentorovanie (ani rodičom neskoršie doma nežaloval), ale to mi stačilo. Očervenel som ako pečený rak, uši mi blčali od hanby, išiel som sa prepadnúť pod zem...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A odvtedy nepoužívam podobné výrazy.

Tomu sa hovorí "správny výchovný zásah správnym spôsobom v správny čas na správnom mieste".

Ján Urda

Ján Urda

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  725
  •  | 
  • Páči sa:  278x

jednoducho dôchodca, jednou rukou na blogu, druhou nohou v hrobe so životnou zásadou podľa Diderota: "Lepšie je opotrebovať sa, ako zhrdzavieť" Zoznam autorových rubrík:  Detstvo - spomienkyŠkola - spomienkyPráca - spomienkyCestovanieZ TurcaStaroba - spomienkyFilatelia - svet poznaniaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu